شهردار رشت با بیان اینکه فرآیند ساماندهی مسیر ورودی جاده تهران حدفاصل میدان گیل تا سازمان آرامستان آغاز شده است، گفت: این پروژه بزرگ شامل اجرای لوله‌گذاری، احداث رفیوژ میانی، جدول گذاری و آسفالت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت از آغاز روند ساماندهی مسیر ورودی جاده تهران خبر داد و در تشریح بیشتر این موضوع اظهار داشت: این پروژه بزرگ در سه بخش لوله‌گذاری، احداث رفیوژ میانی و آسفالت اجرایی می‌شود.

شهردار رشت اعتبار برآورد شده برای اجرای عملیات جمع آوری، هدایت آبهای سطحی و آسفالت مسیر جاده تهران حدفاصل میدان گیل تا آرامستان را ۸۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه طبق قرارداد منعقد شده در سال ۱۳۹۸ قرار بود در مسیر فخب اجرایی شود اما به علت تعارضات محلی و با تصویب شورای اسلامی شهر وقت قرارداد آن به ورودی جاده تهران منتقل شد که در حال حاضر حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آسفالت این پروژه نیز تا جایی که کار لوله گذاری‌ها به اتمام رسیده، انجام شده است و برای ادامه پروژه هم می‌بایست پیمانکار آسفالت به طور جداگانه مشخص شود.

وی میزان اعتبار لازم برای عملیات رفیوژ میانی مسیر میدان گیل تا آرامستان را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اذعان داشت: اسناد مناقصه این پروژه آماده شده بنابراین پس از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار روند اجرای پروژه رفیوژ میانی مسیر آغاز می‌شود.

علوی با تاکید بر اینکه طرح لازم برای اجرای کف‌پوش و جدول‌گذاری مسیر در حال تهیه است، یادآور شد: طول مسیر ساماندهی ورودی جاده تهران شامل لوله‌گذاری، احداث رفیوژ میانی، کف‌پوش سازی، جدول‌گذاری و آسفالت چهار کیلومتر است. همچنین در تلاشیم تا با حل مباحث مربوط به تملک، بستر لازم برای اجرای جدول‌گذاری را فراهم کنیم.