مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای گیلان مطرح کرد: مسیر فنی و حرفه ای مهمترین و اصلی ترین مسیر برای ایجاد مشاغل پایدار در جامعه است.

به گزارش ندای گیلان، حاتم زاده معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور در مراسم تودیع و معارفه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: امیداریم محمد حسینی مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای گیلان اجتماعی سازی مهارت های فنی و حرفه ای را در گیلان در اولویت کاری خود قرار دهد و با نگاه جدید سیستم فنی و حرفه ای گیلان را به سمت خلاقیت و نوآوری سوق دهد.
وی افزود: باید جسارت داشته باشیم در مسیرهایی برویم که قبلا نرفته ایم .
حاتم زاده با بیان اینکه همواره از مهندس حسینی انتظار خواهیم داشت که اعلام کند با مدیریت خود چه مشکلی را در استان حل کرده است و حتما نگاه پروژه ای به مهارت داشته باشد.
وی تصریح کرد: برگزاری کلاسهای آموزش مهارتی به تنهایی کافی نیست و باید بررسی کنیم که پیامد این آموزش ها برای استان گیلان چه بوده است.
وی ادامه داد: مرکز ایده آل فنی و حرفه ای مرکزی است که صنوف در برنامه ریزی آن مشارکت جدی داشته باشند.
حاتم زاده خاطرنشان کرد: مرکزهای آموزش فنی و حرفه ای ملک مشاع همه فضاهای کسب و کار هستند.
وی افزود: در آموزش های فنی و حرفه ای باید به ضرورت های اجتماعی، اقتصادی توجه کنیم.
حاتم زاده تصریح کرد:برای توسعه جامعه در حوزه فرهنگی و تکنولوژی بازهم توجه به مهارت ها حرف اول را می زند.
در ادامه این مراسم عطایی پور در مراسم تودیع خود گفت: مهارت آموزی از مولفه هایی است که به ارتقای بهره وری اقتصاد کمک می کند.
وی افزود: مهارت آموزی اشتغال پایدار را در جامعه به دنبال دارد و گیلان برای اجرای این امر از ظرفیت های بالایی برخوردار است.
عطایی پور خاطرنشان کرد: همانطور که استراتژی مهم سازمان فنی و حرفه ای کشور ارتباط مراکز با بازار کاراست، در استان نیز برای تحقق این امر باید برنامه ریزی شود.
وی گفت: کیفی سازی مهارت های آموزشی به جد در کشور دنبال می شود و برای پرداختن به این بخش در گیلان می توان گامهای موثری برداشت.
در ادامه محمد حسینی مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای گیلان در مراسم معارفه خود گفت: از اینکه بعد از ۱۴سال به جمع همکارانم در گیلان بر می گردم بسیار خرسندم.
وی افزود: شرایط جامعه ایجاب می کند که مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گامهایی شتابان در پیش بگیرند.
وی افزود: هیچ توسعه ای در جامعه بدون فعالیت موثر فنی و حرفه ای قابل تصور نیست.
حسینی خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروزه در بالای جداول بهره وری قرار گرفته اند، اهتمام ویژه ای نسبت به آموزش مهارت های فنی و حرفه ای داشته اند.
وی افزود: مسیر فنی و حرفه ای مهمترین و اصلی ترین مسیر برای ایجاد مشاغل پایدار در جامعه است.
حسینی تصریح کرد: اگر به آموزش مهارت ها در استان بی توجهی شود، خسارت جبران ناپذیری بر منابع انسانی وارد خواهد شد و ما گسترش این مهارت ها را در اولویت برنامه کاری خود داریم.