اسلامي کار را با ارائه پاورپوینتی و دادن آمار و ارقام شروع کرد و از پسرفت های شهر رشت گفت و اظهار داشت:باتوجه به مطالعات صورت گرفته،در سال ١٣٥٥ رشت شهر اول كشور بود

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،مسعود اسلامي گزینه تصدی پست شهرداری رشت امروز در صحن شورای این شهر حاظر شد تا از برنامه ها و اهداف خود برای کلانشهر رشت بگوید.

اسلامی که پزشک است و با سپاه قدس گیلان همکاری می کند با 7 رای جزو 5 کاندیدای نهایی شهرداری رشت قرار گرفت.
اسلامي کار را با ارائه پاورپوینتی و دادن آمار و ارقام شروع کرد و از پسرفت های شهر رشت گفت و اظهار داشت:باتوجه به مطالعات صورت گرفته،در سال ١٣٥٥ رشت شهر اول كشور بود ،در سال 65 رتبه نهم را كسب كرد و در ادامه همچنان شاهد پسرفت آن بوديم كه يكي از عوامل آن عدم درک از منافع عمومي بود.
وي با اشاره به اينكه وظايف شهردار فقط محدود به خدمات و پروژه ها نيست عنوان كرد:ترسيم دست انداز شهر به توسعه شهري از وظايف مهم يک شهردار مي باشد.
اسلامي ادامه داد:يک شهردار بايد نقاط قوت و ضعف ها را بشناسد و تهديدها رو به فرصت تبديل كند.
وي در ادامه به توصيف وضعيت و مسائل موجود شهر رشت اشاره كرد و بيان داشت:شهر را نبايد پراكنده كنيم بلكه بايد بافت هاي فرسوده آن را دوباره احيا كنيم.
همچنين رويكرد شهر فشرده و توسعه درون بافتي و مجموعه اقدام ها در مديريت محله محور از موارد ديگري بود كه اسلامي به آنها اشاره كرد.
وی ادامه داد:ارائه راهكارهاي مديريت شهري جهت ايجاد اعتماد محلي و همچنين رويكرد برندسازي شهر رشتباید مورد توجه قرار بگیرد.
اين كانديداي شهرداري رشت خاطرنشان كرد:متاسفانه نيروهاي ناكارآمد و سرگردان در حوزه شهرداري زياد هستند و شهرداري نياز به بررسي بيشتر در زمينه جذب نيرو دارد.
اسلامي تصريح كرد:نيروها بايد انگيزه داشته باشند و يک نيروي ضعيف نمي تواند راهكارها را بدرستي پيش ببرند.
وي بيان داشت:راه حل برون رفت از مشكلات نياز به مطالعات كاربردي دارد.
اسلامي با اشاره به وضعیت رودخانه هاي شهر رشت اذعان داشت:آلودگي رودخانه ها با جذب سرمايه گذار از اولويت هاي اوليه من است كه مطمئنا تحقق پيدا خواهد كرد و در بدو ورود اين كار را عملياتي خواهم كرد.
اسلامي خاطرنشان كرد:روزانه ٦٥٠ تن زباله به سراوان ورود مي كند و اين امر فاجعه آميز است و نياز به توجه بيشتري دارد.

این کاندیدای شهرداری رشت با بیان اینکه با جذب سرمايه و مشاركت  مي شود درآمدهاي شهرداري را افزايش داد گفت:بنده با شجاعت وارد مي شوم و بررسی ميكنم كه آیا اين بدهكاري ها را وجود دارد يا خير؟ وقول مي دهم نگذارم حقوقی معوق بماند مي توانم حقوق پرسنل را طي ٢ ماه پرداخت كنم.

وی در معرفی خود و ارائه رزومه کاری خود گفت:متولد 1349 در محله لاكاني رشت هستم و در سال ٦٤ با ترک تحصیل به جبهه رفتم و به ندای رهبری لبيک گفتم.
اسلامی با اشاره به اینکه در سن ١٧ سالگي مدیريت فرماندهی گروهان در زمان جنگ را برعهده داشتم ادامه داد:در ٧٤ وارد دانشگاه در رشته پزشكي شدم .

وی دبیری عالی جانبازان کشور،معاون و ریاست بهداشت و درمان سپاه قدس استان و 5 مدال جهانی در ثبت اختراع را از دیگر سوابق خود عنوان کرد

در پایان سخنان اسلامی،فاطمه شیرزاد عضو و رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر رشت در دفاع از وی پرداخت.

شیرزاد با بیان اینکه اسلامی اولين پزشكي است كه داوطلب شهردار رشت شده وبا طرح این سوال که چه کسی گفته یک پزشک نمی تواند شهردار باشد؟ ادامه داد:همه اینها به مدیریت بازمی گردد و پزشکان بالاترین آی کیو را دارند و متوجه مسائل شهری هستند.