رضا مسرور درهمان روزهای ابتدایی تاکنون بدون توجه به هجمه های بی اساس، حیاط خلوت سیاسیون در این فضای اقتصادی را به کارگاه سازندگی تبدیل کرده و در سالهای اخیر بعنوان یکی از مدیران بی حاشیه اقتصادی دولت تدبیر و امید محسوب می شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در آبان ماه سال ۹۲ و همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بود که پس از انتصاب دکتر محمدعلی نجفی بعنوان استاندار گیلان، دکتر رضا مسرور نیز از سوی اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور بعنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی منصوب شد.
پس از روی کار آمدن مسرور بسیاری از رسانه هااین انتصاب را فامیلی دانسته و بر وی تاختند که دکتر نجفی خواهرزاده خود را بعنوان مدیرعامل منطقه آزاد انزلی منصوب کرده است و غیره.
رضا مسرور درهمان روزهای ابتدایی تاکنون بدون توجه به هجمه های بی اساس، حیاط خلوت سیاسیون در این فضای اقتصادی را به کارگاه سازندگی تبدیل کرده و در سالهای اخیر بعنوان یکی از مدیران بی حاشیه اقتصادی دولت تدبیر و امید محسوب می شد.
هماهنگی و هم افزایی استاندار وقت گیلان و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی که شاید پیش از آن زمان به یک کابوس شبیه بود!موجب شد تا روند توسعه در منطقه آزاد تجاری،صنعتی انزلی شکل جدیدی به خود گرفته و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جهت سرمایه گذاری در این فضا رغبت نشان دهند.
این همکاری دو جانبه دایی و خواهرزاده در نوع خود قابل توجه جدی و کم نظیر بوده و پس از چند سال آثار مثبت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان را نمایان کرده است.
قطعاً آنانی که قبل از سال ۹۲ به منطقه آزاد انزلی رفته بودند خوب به خاطر دارند که فقط طبقه های همکف دو مجتمع ونوس و ستاره شمال و کاسپین بصورت پراکنده در حال فعالیت تجاری بودند که استقبال عمومی چندانی را هم با خود به همراه نداشت و البته نکته تاسف بار آن بود که تشکیلات اداری سازمان منطقه آزاد در طبقه فوقانی یکی از این مجتمع های تجاری مستقر بود که به خوبی می توان به سطح فعالیت این منطقه در گذشته اشاره کرد.
دکتر مسرور با جزیره ویرانی روبرو بود که برای آبادانی اش نیاز به صرف انرژی و زمان بسیار مضاعفی داشت و به اصطلاح گل و بلبل تحویل نگرفت تا در آن پشت میزنشینی و مدیریت کند!
در ۶سال اخیرساخت اسکله و بندر کاسپین، ساخت موج شکن، ایجاد مرکز همایشها و نمایشگاه دائمی، ساخت اکواریوم غول پیکر، ساخت مرکز تفریحات دریایی، ساخت چندین مجتمع تجاری عظیم در سطح منطقه، ساخت مجتمع با شکوه اداری سازمان منطقه آزاد، راه اندازی کارخانه های متعدد تولیدی و صادرات محور در شهرک صنعتی منطقه آزاد، تقویت موثر ارتباط تجاری با کشورهاب حاشیه خزر و اوراسیا، تقویت ارتباط تجاری با بازار محیای روسیه، جذب سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد، توسعه زیرساختهای بندری، راه اندازی بورس، توسعه زیرساختی گردگشری در منطقه از جمله فضای سبز و زیباسازی و تغییر محسوس در سیما و منظر منطقه و مبلمان شهری و راه اندازی هتل و رستورانها و اقامتگاه های موقت و فضاهای مکث، افزایش وسعت جغرافیایی منطقه، ایجاد جاده های مناسب و استاندارد دسترسی تنها بخشی از فعالیت های کم نظیر دوران مدیریتی مسرور در شرایط سخت اقتصادی کشور طی سالهای اخیر بود، بطوری که هر مسافر و گردشگری اگر سال آینده در منطقه آزاد انزلی حضور می یافت با تغییرات محسوس بصری و احداث یک ساختمان غول پیکر در حال بهره برداری مواجه می شد!

خبر خداحافظی ژنرال اقتصادی و سازندگی گیلان شاید برای مردمان با فرهنگ و قدرشناس دیار میرزا سخت باشد و مهمتر آنکه چه کسی بتواند در سطح و وزن دکتر مسرور برای این جایگاه اقتصادی مهم استان انتخاب شده و ادامه دهنده راه توسعه گرایانه وی با سرعت فزآینده باشد!
البته نکته قابل توجه این است که دکتر مسرور بعنوان مشاور اقتصادی و عضو هیات مدیره شرکت غول پیکر سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) منصوب گردید که این نشان از هوش بالای دکتر سالاری استاندار سابق گیلان و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور می باشد که علاوه بر بهره مندی از این ژنرال موفق اقتصادی، یکباردیگر ثابت کند که گیلان را پله ای برای رشد و موفقیت خود قراره نداده و در یک جایگاه مهم کشوری نیز به فکر بهره مندی از ظرفیت های ارزشمند فرزندان گیلان زمین برای رشد و تعالی ایران عزیز است.

سازمان تامین اجتماعی کشور در حال ارائه خدمات به نیمی از جمعیت ایران است نیاز به رشد و توسعه همه جانبه در ایام پیش رو دارد، چرا که افزایش درآمدهای شرکت ها و مجموعه های اقتصادی این سازمان موجب طیب خاطر و رفع دغدغه بازنشستگان عزیز و همچنین ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان این سازمان است و افرادی مانند دکتر مسرور که در مقیاس استانی توانمندی خود را به منصه ظهور گذاشته است می تواند در سطح ملی و قطعاً در جایگاههای مدیریتی و اجرایی در جهت توسعه اقتصادی شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور گام های موثری را بردارد‌.
به امید موفقیت و پیشرفت روز افزون فرزندان سرافراز گیلان زمین در عرصه مدیریتی کشور.

 در پایان خطاب به برخی بیمار دلان انسان نما می گوییم که چه خوش گفت فردوسی عزیز، دو صد گفته چو نیم کردار نیست!
یاد بگیریم به جای گرفتن پای همدیگر، دستهای فرزندان این استان را به محبت بفشاریم، تا گیلان مظلوم به جایگاه واقعی خود در عرصه مدیریتی کشور دست یابد.