رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسافرت به این استان را یکی از دلایل اوج گیری دوباره شیوع کرونا دانست و اظهار داشت: ۲۰ درصد بیمارانی که در گیلان بستری هستند از استان‌های دیگر به این استان سفر کرده و در مراسم مختلف نظیر عزا و عروسی اصول اولیه بهداشتی را رعایت نکرده اند.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان پیروز لاهیجان گفت: اسفند پارسال، زمان اوج شیوع کرونا، تعداد بستری شدگان مبتلا به این بیماری در ۲۲ بیمارستان دولتی و خصوصی استان یک هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۷۰۰ نفر بود که در سیر نزولی شیوع این بیماری به ۱۵۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه از ۵ هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران مبتلا به کرونا در گیلان دوباره افزایش یافته است، افزود: آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در این استان به ۳۲۰ تا ۳۵۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسافرت به این استان را یکی از دلایل اوج گیری دوباره شیوع کرونا دانست و اظهار داشت: ۲۰ درصد بیمارانی که در گیلان بستری هستند از استان‌های دیگر به این استان سفر کرده و در مراسم مختلف نظیر عزا و عروسی اصول اولیه بهداشتی را رعایت نکرده اند.

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان لاهیجان گفت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کردم بیمارستان‌های ۲۲ آبان و شهدای بازکیاگوراب احیا شود، زیرا بیمارستان دکتر پیروز جوابگوی بیماران به خصوص بیمارانی که از شرق گیلان مراجعه می‌کنند، نیست.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های همه دست اندرکاران بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان افزود: امکانات این بیمارستان باید بیشتر شود.

نورالله اکبری، سرپرست فرمانداری لاهیجان نیز در سخنانی از خیرانی که با کمک‌های مالی شان تجهیزات بیمارستانی فراهم شد و کادر درمانی بیمارستان پیروز که از هیچ کوششی برای رفع مشکلات دریغ نکردند، تشکر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: برای خرید، استقرار و راه‌اندازی سی تی اسکن بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی صرف شده است.

دستگاه سی تی اسکن یا مقطع‌نگاری رایانه‌ای از جمله دستگاه‌های تشخیص پزشکی است که اندام‌های مختلف بدن را به‌صورت لایه به لایه تصویربرداری کرده و اندام‌های موردنظر را به جهت کاربرد‌های تحقیقاتی و درمانی تصویربرداری می‌کند.

دستگاه مقطع‌نگاری رایانه‌ای مستقر در بیمارستان دولتی دکتر پیروز لاهیجان، روزانه توانایی ارائه خدمت به ۵۰ تا ۸۰ بیمار را دارد.

پیش از راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پیروز لاهیجان، بیماران مجبور به دریافت این خدمت در مراکز خصوصی و پرداخت هزینه حداقل ۱۹۰ هزار تومانی بودند، اما اکنون این خدمت در این بیمارستان دولتی با ۷۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

استقرار و تجهیز بیمارستان‌های دولتی به دستگاه‌های تشخیص پزشکی پیشرفته علاوه بر افزایش کیفیت خدمات به بیماران، از ارجاع آن‌ها به مراکز خصوصی که بعضا هزینه‌های بسیار بالایی را در برداشته است، می‌کاهد و مانع از طولانی‌تر شدن صفوف انتظار برای دریافت خدمت سی تی اسکن می‌شود.

بیمارستان‌های شهرستان‌های آستارا، رودبار، لاهیجان و رودسر ازجمله مراکزی بودند که در کمتر از یک سال اخیر به دنبال پیگیری‌های مستمر و مطالبه گرایانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دستگاه سی تی اسکن مجهز شده‌اند و چندین بیمارستان دیگر نیز به‌زودی از این دستگاه تشخیص پزشکی سرمایه‌ای در آینده برخوردار خواهند شد.