رئیس هیأت داوران مسابقات سراسری قرآن دارالقرآن امام علی(ع) این رقابت‌ها را که توسط یک خیر برگزار می‌شود، نمادی از مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی برشمرد.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)، بعدازظهر امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و با حضور آیت‌الله رسولی محلاتی و جمعی از قرآنیان کشور برگزار شد.

در این مراسم مرتضی نجفی قدسی مدیر اجرایی دارالقرآن امام علی(ع) طی سخنانی با اشاره به نام‌نویسی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت‌کننده در این رقابت‌ها گفت: امسال 310 حافظ کل قرآن، 267 حافظ 20 جزء، 450 حافظ 10 جزء، 440 حافظ 5 جزء، 250 حافظ 2 جزء، 360 نفر در رشته ترتیل و 525 نفر در رشته قرائت در مسابقات دارالقران امام علی(ع) شرکت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این دارالقران در سراسر کشور، گفت: فعالیت‌های ما به برگزاری مسابقات محدود نمی‌شود و در حوزه آموزش هم در 17 استان، با راه‌اندازی 37 شعبه، 18 هزار و 500 قرآن‌آموز را تحت پوشش داریم.

نجفی از تلاش این دارالقرآن برای تحقق منویات مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: تلاش ما، حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است و امیدوارم روزی شاهد باشیم که تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق شده است.

در ادامه این مراسم مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس هیأت داوران این دوره از رقابت‌ها با اشاره به برگزاری مسابقات در 9 گروه، گفت: این دوره از رقابت‌ها به شکل بسیار گسترده برگزار شد و 9 گروه داوری در آن قضاوت کردند.

وی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را نمادی از مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این مسابقات توسط یک انسان خیر، بدون اینکه ریالی از بودجه‌های دولتی دریافت کند، برگزار می‌شود و چقدر خوب است که همه انسان‌های متمکن دارایی‌شان را در راه قرآن و اهل‌بیت(ع) به کار بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه مسابقات قرآنی در کشور گفت: برخی از افراد به برگزاری مسابقات قرآن انتقاد دارند، اما چهره‌ها و استعدادهای مختلف با ایجاد رقابت سالم، شناخته و معرفی می‌شود.

قره‌شیخ‌لو توجه دارالقرآن امام علی(ع) به موضوع آموزش را قابل تحسین دانست و گفت: آموزش‌های تخصصی در زمینه قرآن، تکمیل‌کننده این مسابقات است و امیدواریم این دارالقران در آینده بسیار فعال‌تر در راستای آموزش فعالیت کند.

رئیس هیأت داوران این دوره از رقابت‌ها از ضرورت قرار گرفتن اصول قرآنی در زندگی انسان‌ها خبر داد و گفت: باید تلاش همه ما این باشد که اصول قرآنی در زندگی مردم رنگ و بوی بیشتری داشته و همه چیز ما قرآنی شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MTCJQY