نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کسی که خود را پیشوای مردم و معلم انسان‌ها قرار می‌دهد، پیش از آنکه دیگران را تعلیم کند باید خودش را تربیت‌ کند.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به‌روز تأسیس کمیته امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) بسیاری از بنیادهای را بنانهاده که در خدمت نظام و مردم بوده و هست چراکه ایشان دستور دادند برای رفع محرومیت از محرومان، کمیته امداد تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولین در دنیا، کلان نگر بوده و جزءنگر نیستند گفت: اگرچه کمیته امداد نتوانسته به همه دردهای جامعه برسد اما همین‌قدر که کمک می‌کند جای ستایش است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه اگرچه در همه بخش‌های جامعه گاهی مواقع مطالبی نباید بیرون برود خاطرنشان کرد: مردم ما حافظ اسرار نظامند چراکه دلداده نظام اسلامی بوده و هستند، آن‌ها همان پابرهنگان خیابان‌ها و نماز جمعه‌اند و اگر ما این مردم را از دست بدهیم دیگر ناموسی برای انقلاب نخواهد ماند.

فلاحتی با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۷ توسط امام خمینی (ره) تصریح کرد: همه رزمندگان خود را ملزم به تصمیم فرمان‌ها امام خمینی (ره) می‌دانستند و ما نیز امروز باید خود را ملزم به تصمیمات ولی‌فقیه جامعه بدانیم چراکه آن را خط قرمز خود می‌دانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های ایثارگرایانه جهادگران یعنی سنگرسازان بی سنگر بیان کرد: امام خمینی (ره) آن زمان  خطاب به مردم فرمودند شما خواهید فهمید که چرا این جام زهرآلود را نوشیدم و هرچه زمان گذشت ما متوجه عمق فاجعه دشمنان خارجی و  خودفروختگانی داخلی شده و امروز نیز شاهدیم.

فلاحتی با اشاره به علل و عوامل مختلفی که دشمنان  ایران را تحت نقشه‌های شوم خود قرار می‌دهند اظهار کرد: اینکه آمریکا، عربستان و نیجریه را از مسئله  پول‌شویی خارج کرده و ایران را هنوز تروریست می‌خواند، گستاخی این قدرت‌های سلطه‌گر جهان را نشان می‌دهد.

فلاحتی با بیان اینکه ضعف اقتصادی و نقش  واسطه‌ها نیز مردم را بیچاره کرده‌اند گفت: تولیدکننده‌ها و فروشندگان به‌درستی کار خود را انجام می‌دهند و این واسطه‌ها هستند که همه را به چالش می‌کشند لذا باید به این موضوع مهم توجه کنیم چراکه دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از ایجاد امیدواری کاذب مانند ایجاد امیدواری در مسئله برجام بیان کرد: وعده‌های کاذبی که در مسئله اروپا، به ایران داده می‌شود موجبات گستاخی بیشتر دنیا را علیه ایران اسلامی فراهم می‌کند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به شخصیت‌های آن توانسته چالش‌های پیش روی معاهدات را درک کنند افزود: امیدواریم تفکراتی که از سوی دلدادگان غرب مطرح می‌شود  از بین برود زیرا زمینه گستاخی برای سلطه‌گران دنیا علیه ایران اسلامی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن با هوشمندی و درایت رهبری معظم نظام یعنی ابر سیاستمداری که در دنیای امروز سیاس و مدیر و مدبر است مواجه است تصریح کرد: ایستادگی مردم بزرگ و شریف ایران و هوشمندی و درایت رهبری پاسخ قابل‌توجهی به دشمنیِ دشمنان ایران اسلامی محسوب می‌شود.

فلاحتی با اشاره به دیدار بشار اسد با رهبر معظم نظام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بشار اسد را قهرمان جهان عرب قرار خطاب کرد چراکه هشت سال در مقابل توطئه‌های دنیا قرارگرفته و این ملاقات دارای پیام‌های متعدد بوده است.

وی تثبیت موقعیت نظام سوریه و تجلیل از خدمات نظام ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم بین‌الملل را از پیام‌های دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب دانست و گفت: این دیدار نقشه‌هایی ازجمله میتینگ‌های مختلف مانند میتینگ لهستان را نقش بر آب کرده و از نفوذ پایدار انقلاب اسلامی که جراید بین‌الملل ایران اذعان می‌کنند سخن می‌گوید.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اهمیت نقش تربیت در اسلام اظهار کرد: تربیت اسلامی منطبق بر فطرت اسلامی است چراکه  تربیت اسلامی انسان را متوجه این می‌کند  که قبل از اصلاح دیگران به فکر اصلاح خود باشد و آیات و روایات نیز این مطلب را تائید می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به خودسازی بنا بر آیات و  روایت اسلامی بیان کرد: اگر انسان تنها به فکر علم و دانش باشد و این دانش وبال خود و دیگران باشد باعث سعادت انسان نمی‌شود لذا باید علاوه بر توجه به علم و دانش به مرحله تربیت اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشد چراکه سعادت واقعی در شریعت مقدس تعریف‌شده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اهمیت نقش مربیان امور تربیتی گفت: امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه تأکیددارند کسی که خود را پیشوای مردم و معلم انسان‌ها قرار می‌دهد، پیش از آنکه دیگران را تعلیم کند باید خودش را تربیت‌کرده و بیش از آنکه با گفتار دیگران را هدایت کند باید با رفتار و عمل دیگران را مورد هدایت و تربیت قرار دهد.

وی با تأکید بر نقش والدین و رفتار همسران با یکدیگر در خانه برای تربیت فرزندان افزود: نقش عملی تربیت والدین در مقابل فرزندان تأثیر بیشتری دارند چراکه تربیت عملی مؤثرتر  از تربیت گفتاری و بیانی است.

فلاحتی با بیان اینکه ایثار در مسائل معنوی معنی ندارد تصریح کرد: اگر کسی برای رفع گرسنگی دیگران خود را گرسنه نگاه می‌دارند عملی شایسته و ایثارگرانه انجام می‌دهند اما اینکه انسان برای تربیت و تعلیم  دیگران از اصلاح خود غافل شود قابل‌پذیرش نیست.

وی با تأکید بر لزوم خودسازی انسان‌ها و پیروی از خدا بیان کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند “لعنت کند خدا کسانی که به معروف‌ها مردم را سفارش کرده و خودشان هم آن‌ها را ترک کرده و مردم را از بدی نهی  کرده و خودشان آن بدی‌ها را مرتکب می‌شود.