رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر بازنگری فعالیت‌های معدنی در استان، گفت: امسال ۴۵ مزایده واگذاری معدن در گیلان برگزار شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری در جلسه شورای معادن گیلان با اشاره به اینکه امسال ۴۵ مزایده معدنی برای فعال سازی بخش معدن استان برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ مورد آن درخواست اکتشافی و ۱۲ مورد آن پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف و همچنین ۱۶ فقره پروانه بهره برداری معدن بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان سلب صلاحیت از بهره برداران معدنی فاقد فعالیت اثربخش از جمله اقدامات در این حوزه برشمرد و گفت: لازم است برداشت و بهره برداری معادن به صورت مستمر و تحت نظارت مسئولین فنی و کاملاً اصولی و کارشناسی باشد تا مشمول ماده ۵۴ قانون معادن و سلب صلاحیت نشوند.

پورحیدری با تأکید بر اینکه هر معدنی که توانایی فعالیت مناسب را نداشته باشد پس از اخطار لازم از ید اختیار بهره بردار خارج می‌شود، ادامه داد: و بر اساس قانون برای واگذاری به بهره‌بردار جدید به مزایده گذاشته شده و در این خصوص هیچ مماشاتی نمی‌شود.

وی بر بازنگری فعالیت‌های معدنی تاکید کرد و گفت: تمام فعالیت‌های معدنی به صورت مرتب در حال رصد و پایش است و هر معدنی که روال قانونی را به درستی رعایت نکند، سلب صلاحیت می‌شود.