معاون عمانی استانداری گیلان با اشاره به آمار 99 نفری تلفات جاده ای در استان گیلان در 2 ماه نخست سالجاری خاطرنشان کرد : این عدد در مدت مشابه سال قبل 101 نفر بود ، که دو درصد کاهش تلفات را نشان می دهد.

به گزارش ندای گیلان ، مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راههای استان گیلان اظهار داشت: همه دستگاه های امداد و نجات و خدمات رسان باید ضمن ارائه خدمات مطلوب به مسافران در ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و تعطیلات 14 و 15 خرداد ، بیشترین تمرکز شان را در مبادی ورودی استان معطوف نمایند.
وی در ادامه با اشاره به آمار 99 نفری تلفات جاده ای در استان گیلان در 2 ماه نخست سالجاری خاطرنشان کرد : این عدد در مدت مشابه سال قبل 101 نفر بود ، که دو درصد کاهش تلفات را نشان می دهد.
وی افزود: که راکبین موتور سیکلت و دوچرخه و عابرین پیاده با 67.6 درصد بیشترین سهم را از تلفات جاده ای استان به خود اختصاص داده اند که این آمار ضرورت بیش از پیش آموزش و فرهنگ سازی را ایجاب می کند و ما سعی کنیم اعتبارات را به دو مقوله عابرین پیاده و موتورسواران معطوف کنیم.
در ادامه مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی اجرائی ایمنی راههای استان گیلان ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه ضیافت الهی و تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) به برگزاری مداوم و منظم این جلسات بصورت ماهیانه تاکید کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در پایان هدف تشکیل جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها را بررسی راهکارهای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده‌های استان نباشیم.