معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم اکنون میزان بروز سرطان در گیلان ۱.۴ به ازای هر هزار نفر است، تصریح کرد: باید به سمت مداخلات وسیع غربالگری روی آورد و پیشگیری را جدی گرفت.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی داوودی ظهر امروز در همایش تهدیدات بیولوژیک در حوزه سلامت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند  هرچه می‌توانیم درون خود را مقتدر کنیم و دل به بیرون نبندیم  بنابراین باید در مبحث پیشگیری در حوزه تهدیدات زیستی و بیولوژیکی قدرتمند شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم اکنون میزان بروز سرطان در گیلان 1.4 به ازای هر هزار نفر است، تصریح کرد: باید به سمت مداخلات وسیع غربالگری روی آورد و پیشگیری را جدی گرفت.

داوودی اعلام کرد: هر سال 600 نفر در استان گیلان در اثر حوادث جاده‌ای و تروما می‌میرند و تعداد زیادی دچار ضایعات نخاعی می‌شوند و حجم عظیمی از سرمایه کشور صرف این حوادث می‌شود در حالی‌که می‌توان از آنها پیشگیری کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این پرسش مطرح است که ما چقدر در برابر تهدیدات هسته‌ای مقاوم شدیم، خاطرنشان کرد: باید در بحث آموزش کادر بهداشت و درمان بیش از پیش کوشید تا در مقابل تهدیدات مصون باشیم.

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان‌های دوگانه سوز در زمان بحران، نقش حیاتی خود را نشان می‌دهند، افزود: تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد مکان‌های امن و خاص برای بحران‌ها از برنامه‌های استراتژیک پدافند غیرعامل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: ایجاد مدیریت سیستمی کارآمد و سیستم‌های نقل و انتقال در زمان بحران بسیار ضروری است.

داوودی با تاکید بر نقش آموزش در این حوزه اعلام کرد: پدافند غیرعامل فقط در صورت آموزش صحیح در داخل سیستم درمانی استان و آموزش گسترده مردمی موفق می‌شود.