فرمانده پلیس راه گیلان از واژگونی یک دستگاه خودروی نیسان و مرگ راننده آن بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه در محور رشت‌ ـ‌ لاهیجان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از لا هیجان،مهیار رستگار امروز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت راه‌های گیلان اظهار کرد: اکنون تمام محورهای گیلان باز است و تردد خودروها بدون محدودیت ترافیکی در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به بارندگی هوا و لغزندگی سطح جاده‌ها افزود: بارندگی موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده و توجه به این امر باید مورد تأکید رانندگان قرار گیرد.

فرمانده پلیس استان گیلان اضافه کرد: حادثه مذکور منجر به مرگ راننده شد در حالی که با رعایت سرعت مطمئنه به‌ویژه در شرایط بارانی و لغزندگی سطح جاده‌ها می‌توان سفری ایمن داشت.

رستگار شرایط رانندگی در هوای بارانی را بسیار سخت دانست و افزود: کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و تخطی از سرعت حوادث ناگواری را رقم می‌زند.

وی به یک فقره تصادف رانندگی منجر به فوت در جاده‌های گیلان اشاره کرد و گفت: روز گذشته در بزرگراه رشت‌ ـ‌ لاهیجان یک دستگاه خودروی نیسان به دلیل تخطی از سرعت از مسیر راه منحرف و واژگون شد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی از عصر امروز شدت بارندگی و برودت هوا را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها در هنگام رانندگی امری ضروری است.

فرمانده پلیس راه گیلان عدم رعایت فاصله طولی را از عوامل بروز حوادث رانندگی در شرایط بارانی ذکر کرد و یادآور شد: رعایت سرعت مطمئنه و حد فاصله با خودروی جلویی ضروری است.