با حضور مقامات ارشد ازبکستان، مرکز تعمیر قطعات کامپوزیت هواپیماهای بوئینگ در مجتمع کارخانه هواپیماسازی «تاشکند» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در مراسم افتتاحیه این مرکز «والری تیان» رئیس شرکت ملی هواپیمایی ازبکستان، «باتر ذاکراف» معاون نخست وزیر و «مارتین بینتروت» رئیس بازاریابی شرکت بوئینگ در خاورمیانه، روسیه و آسیای مرکزی حضور داشتند.

معاون نخست وزیر ازبکستان در مراسم افتتاح مرکز تعمیر قطعات کامپوزیت هواپیماهای بوئینگ گفت: افتتاح این مرکز یک گام مهم دیگر در ابعاد اجرایی طرح بزرگ بازسازی ناوگان شرکت ملی هواپیمای ازبکستان می‌باشد.

ذاکراف افزود: در سال جاری میلادی 2 فروند هواپیمایی «بویینگ-787» در حال خریداری است که در ساخت آنها 50 درصد قطعات کامپوزیت به کار رفته است.

رئیس بازاریابی شرکت بوئینگ در خاورمیانه، روسیه و آسیای مرکزی نیز گفت: ما خوشحال هستیم که با شرکت ملی هواپیمایی ازبکستان همکاری می‌کنیم و امیدواریم که این همکاری‌های افزایش یابد.

«مارتین بینتروت» افزود: شرکت ملی هواپیمایی ازبکستان اولین شرکت هواپیمایی در قلمرو کشورهای مستقل مشترک المنافع است که برای خریداری 2 فروند هواپیمایی «بویینگ-787» قرارداد انعقاد کرده است.

معاون رئیس شرکت ملی هواپیمایی ازبکستان نیز با اشاره به اینکه ساخت این مرکز از 2 سال پیش برنامه ریزی شده بود، گفت: تجهیز این مرکز به این خاطر قابل اهمیت است که با ورود هواپیماهای نسل جدید تامین قطعات آنها در داخل کشور صورت می‌گیرد.

«گنادی خارلاپ» با اشاره به وسعت 5 هزار کیلومتری این مرکز افزود: مشابه این مرکز در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد و ما قادر خواهیم بود علاوه بر خدمات رسانی به هواپیماهای داخلی به کشورهای همجوار نیز مساعدت کنیم.

شرکت ملی هواپیمای ازبکستان یک شرکت انحصاری است و 100 درصد متعلق به دولت است. هم‌اکنون این  شرکت به 40 کشور جهان پرواز دارد.

ازبکستان هم‌اکنون در ناوگان هوایی خود 31 فروند هواپیما از جمله 13 فروند «بویینگ»، 13 فروند «ایرباس»، 3 فروند هواپیمایی «آر.جی-85» و همچنین 2 فروند هواپیمایی باری «A300-600F» در اختیار دارد.

 

 

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/LRHTDN