رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ گران نیست،خاطر نشان کرد:مدتهای زیادی است که مرغداران ضرر می‌کنند و در حال حاضر قیمت مرغ بین 7500تومان تا 8500تومان است که قیمتی متعادل و مناسب به نظر می‌رسد.

علیرضا شعبان‌نژاد در گفت و‌گو با ایسنا منطقه گیلان،در خصوص افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ گفت:روزانه 60 تا 70درصد مرغ تولیدی گیلان به دیگر استانها و حتی خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ، تخم‌مرغ و سایر محصولات کشاورزی تابع قیمت کشوری است و نمی‌توان انتظار داشت، چون گیلان از قطبهای تولید مرغ کشور پس باید قیمت مرغ در استان ما ارزانتر از سایر استانها باشد،اضافه کرد:تولیدکنندگان هر جا که عرضه محصولات برایشان ارزش اقتصادی بیشتری داشته باشد،تولیداتشان را می‌‌فروشند و این حق مسلم هر تولیدکننده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تهران یکی از بازارهای نزدیک و آسان مرغداران گیلان است و با توجه به انتقال آسان فروش مرغ گیلان در استان تهران هم صورت می گیرد که جمعیت قابل ملاحظه ای دارد،خاطر نشان کرد:به دلیل هوای گرم،استانهای جنوبی امکان کمتری برای جوجه‌ریزی‌های موفق داشتند و حرارت بالا موجب بالا رفتن تلفات می شود و به همین دلیل امسال تولید مرغ اغلب در استانهای شمالی کشور انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ گران نیست،خاطر نشان کرد:مدتهای زیادی است که مرغداران ضرر می‌کنند و در حال حاضر قیمت مرغ بین 7500تومان تا 8500تومان است که قیمتی متعادل و مناسب به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد:در صورتی که مرغ از قیمت 8700 تومان بالاتر برود،سراغ ذخیره‌های استراتژیک مرغ کشور خواهیم رفت.

شعبان نژاد با بیان اینکه به طورمیانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در گیلان 7900تومان است و در پیشخوان مغازه ها این قیمت درج شده است، تصریح کرد:در حال حاضر 2هزار تن مرغ منجمد در انبار‌های گیلان موجود است و تعدادی از فروشگاهای بزرگ استان هر کیلوگرم مرغ منجمد را به قیمت  5هزار و 700تومان به فروش می‌رسانند.

وی گفت:مردم معمولا از خرید مرغ منجمد استقبال نمی‌کنند و عادت به خرید مرغ گرم دارند،اما همچنان آمادگی داریم به فروشگاههای بزرگ مرغ منجمد عرضه کنیم و در صورت تقاضا،انتقال مرغ منجمد از ذخیره ملی به گیلان بلافاصله انجام خواهد شد.

شعبان‌نژاد ا فزود:از لحاظ ذخیره مرغ هیچ مشکلی در کشور نداریم و به شدت به دنبال صادرات مرغ به کشورهای دیگر هستیم و مسئولین استان به طور مستمر به دنبال بازارهای هدف جدید هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:عراق،افغانستان،کشورهای حاشیه خزر وکشورهای حاشیه خلیج فارس از مشتریهای مهم مرغ گیلان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغداران گیلان با ظرفیت 50 تا 60درصد ظرفیتشان در حال تولید هستند،افزود:برای حمایت از مرغداران موجود از ایجاد مرغداری‌های جدید جلوگیری می‌شود.

isna