نماینده ولی فقیه در گیلان آب، خاک، عقاید و منطقه جغرافیایی را برای هر ملتی ارزش دانست و گفت: مرزبانی در حقیقت حراست و پاسداری از ارزش ها است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار فرمانده و معاونان مرزبانی استان گیلان با اشاره به ویژگی مرزداران در صحیفه سجادیه اظهار کرد: انسانی که از مرزهای جغرافیایی سرزمین خود حراست می کند باید او را دعا کرد.

وی، مرزبانی را حراست از ارزش ها توصیف کرد و افزود: آب، خاک، عقاید و منطقه جغرافیایی برای هر ملتی ارزش است بنابر این کسی که از مرزها حراست می کند در حقیقت پاسداری از ارزش ها را انجام می دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مرزبانی در نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها تفاوت بسیار دارد، تصریح کرد: مرزبانان ما دیندار و پیرو اهل بیت(ع) هستند و از عقاید ملت ایران حراست می کنند.

آیت الله فلاحتی بر تربیت نیروهای سالم در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: رصد سازمانی بر نیروهای تحت امر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران معتقد به آرمان های ملی و فرماندهی معظم کل قوا هستند، بیان کرد: انسان معتقد، هستی خود را برای عقیده اش فدا می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود جوانان ولایی و معتقد به آرمان های نظام اسلامی در نیروهای مسلح ایران اشاره کرد و یادآور شد: یک تیپ از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می تواند نیروی نظامی رژیم جعلی صهیونیستی را نابود کند.

وی در ادامه سرباز را امانت جامعه نزد نیروهای نظامی دانست و بیان کرد: به سربازان و تربیت آنها توجه ویژه داشته باشید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران سبب عزت است، خاطرنشان کرد: بدانید از مرزهای کشور امام زمان(عج) حراست و پاسداری می کنید.

فعالیت مرزبانی در ۹ شهرستان ساحلی گیلان

فرمانده مرزبانی گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود ۲۷۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی در استان اشاره کرد و گفت: ۳۸ کیلومتر مرز رودخانه ای و خشکی با جمهوری آذربایجان داریم.

سرهنگ سهراب سجادی به فعالیت مرزبانی در ۹شهرستان ساحلی گیلان اشاره کرد و افزود: ۳۶طرح سالم‌سازی دریا در ساحل استان فعال است.

وی از کاهش ۳۷ درصد غرق شدگان امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: سال جاری تعداد ۲۴ نفر در استان غرق شدند که ۲۰ نفر آنها مرد و ۴ نفر دیگر زن بودند.