نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مردم پیش از انقلاب از دست مستشاران آمریکایی در رنج بودند بیان کرد: مردم و عالمان با انقلاب سال ۵۷ مزدوران و مستشاران آمریکایی را از کشور بیرون انداختند .

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در هفدهمین سالگرد شهادت آیت‌الله احسان‌بخش  در مصلا امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه عالم و علم ماندنی است اظهار کرد: امام صادق (ع) برای دانش و دانشجو اهمیت ویژه‌ای قائل بود و در دین اسلام عالمان فرزانه درجات بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام به عالم بسیار بهاداده شده است افزود: فضیلت عالم بر دیگر بندگان مانند نورانیت ماه شب چهارده بر زمین و ستارگان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه آن‌هایی که نام نیکشان در بشریت ماند و انسان‌ها از او بهره بردند، عالمان هستند گفت: کسی که در مسیر حق حرکت کند در آن مسیر علم و دانش است خدا او را وارد بهشت می‌کند.

فلاحتی با تأکید بر بی‌انتها بودن دانش افزود: دانش از بدو حیات تا لحظه مرگ با انسان است و انسان باید تا آخرین لحظات زندگی خود به دنبال علم و دانش باشد اما در کنار علم و دانش باید به دانسته‌های خود نیز  عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بخشی از کتاب خاطرات آیت‌الله صادق احسان‌بخش افزود: در این کتاب آیت‌الله احسان‌بخش فرموده که عالم بصیر می‌تواند آینده را روشن ببیند.

وی با اشاره به اینکه مردم پیش از انقلاب از دست مستشاران آمریکایی در رنج بودند بیان کرد: مردم و عالمان با انقلاب سال ۵۷ مزدوران و مستشاران آمریکایی را از کشور بیرون انداختند و عالمان در این انقلاب نقش فراوانی داشتند که یکی از این عالمان شهید آیت‌الله احسان‌بخش بود.

فلاحتی با بیان اینکه آیت‌الله احسان‌بخش در حالت بیماری نیز مطالعه می‌کرد گفت: آیت‌الله احسان‌بخش تنها به خدا می‌اندیشید و راهی را که انتخاب می‌کرد برای خدا انجام می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به خدمات اجتماعی آیت‌الله احسان‌بخش گفت: آیت‌الله احسان‌بخش به دلیل نفوذی که در بین مردم داشت بیش از هزار کامیون کمک‌های مردمی برای رزمندگان در جبهه ارسال کرد.

fars