رييس كل دادگستري استان گيلان در گردهمايي روسا و دادستان هاي استان گيلان با بيان مطلب فوق تاكيد كرد: صيانت از محيط زيست و منابع طبيعي با توسعه متناقض نبوده و با پاسداري از انفال در جهت توسعه استان با ساير ارگان ها ذيربط همگام هستیم. وي اظهار امیدواری نمود با همکاری و همدلی بتوان در مسیر سالم توسعه گام برداشت.

ندای گیلان:رييس كل دادگستري استان گيلان در گردهمايي روسا و دادستان هاي استان گيلان با بيان مطلب فوق تاكيد كرد: صيانت از محيط زيست و منابع طبيعي با توسعه متناقض نبوده و با پاسداري از انفال در جهت توسعه استان با ساير ارگان ها ذيربط همگام هستیم. وي اظهار امیدواری نمود با همکاری و همدلی بتوان در مسیر سالم توسعه گام برداشت.

گردهمايي روساي دادگستري و دادستانهاي استان گيلان بمنظور تبيين سياستهاي كلي قوه قضائيه با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
احمد سياوش پور در اين نشست با گراميداشت اعياد ماه شعبان، همگان را به بهره مندي از فيوضات و معنويات اين ماه فراخواند.
رئيس كل دادگستري استان همچنين انتصابات جديد دادگستري استان را نيز به روسا و دادستانها تبريك گفته و ابراز اميدواري كرد كه اين تغيير و تحولات منشا خير و بركت باشد.
وي با بيان اين مطلب كه روزمرگي از آفات سيستم اداري در هر دستگاهي مي باشد تاكيد كرد كه كاركنان و مسئولين بايد خود را از زنجير روزمرگي برهانند زيرا مانعي براي خدمت به مردم محسوب شده و از پيشرفت و نوآوري جلوگيري مي كند.
رئيس شوراي قضايي استان استفاده از فرصت ها و موقعيت هاي پيش رو را عامل موفقيت عنوان كرد و افزود: انسان بايد به اندازه توان و استعداد و سلامتي خويش همواره در جهت خدمت به همنوع گام بردارد.
اين مقام ارشد قضايي با اشاره به اينكه خدمت عبادت است واسلام، دامنه خدمت را محدود نكرده است تصريح كرد: هيچ محدوديتي براي كار كردن تا آخرين لحظه حيات وجود ندارد و انسان هرچه از لحاظ تجربه پربارتر باشد، خدمتش پررنگ تر خواهد بود.
وي با گراميداشت ايام رحلت حضرت امام (ره)، رمز جاودانگي نام و ياد ايشان را در سراسر دنيا، پشتكار و خدمت خالصانه به مردم تا آخرين لحظه عمر بيان كرد و ابراز اميدواري كرد بتوانيم با اقتدا به چنين اسوه هاي ارزشمندي در راه اعتلاي ميهنمان تلاش كنيم.
رئیس کل دادگستری استان با توجه دادن مدیران بر سه اصل سلامت،کار و نظم ؛ تاکید کرد: اگر مدیری بتواند با این سه معیار پیش برود نتیجه زحمات او رضایتمندی خداوند و مردم از دستگاه را در پي خواهد داشت.
وي در ادامه به مسئولين قضايي متذكر شد با احساس مسئوليت مضاعف و توان بيشتري به خدمت بپردازند و بر زيرمجموعه هاي خود نيز نظارت كامل تري داشته باشند.
رئيس شوراي قضايي استان توجه به حقوق بيت المال را از وظايف دستگاه قضايي برشمرد و تاكيد كرد: صيانت از محيط زيست و منابع طبيعي با توسعه متناقض نبوده و با پاسداري از انفال در جهت توسعه استان با ساير ارگان ها ذيربط همگام هستیم. وي اظهار امیدواری نمود با همکاری و همدلی بتوان در مسیر سالم توسعه گامهای مثبتی برداشت.
اين مقام ارشد قضايي از مسئولين خواست با بازديد هاي مستمر در حوزه هاي قضايي خود از نزديك بر اراضي ملي ومنابع طبيعي نظارت داشته تا راه هر گونه تعدي و تخريب و تعرضي بسته باشد.
وي داشتن صبر وشكيبايي ودقت در رسيدگي به پرونده هاي قضايي را از وظايف قضات برشمرد و تصريح كرد: مردم دادگستري را ملجا و پناه خود مي دانند.
احمد سياوش پور پیشرفت دستگاه قضایی در اهداف پیش بینی شده سال 93 را مثبت ارزیابی نمود و گفت : حدود 500/12 پرونده از مانده سال گذشته کسر شده است و استان گيلان توانسته است از لحاظ كسر موجودي رتبه اول كشور را كسب كند.
رئيس كل دادگستري استان با اشاره به انتخابات پیش روی سال 1394 افزود: ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي در مركز استان تشكيل شده و قرار است متناظر با آن در شهرستانها نيز شكل گرفته تا با تدبير و درايت كافي از برخي تخلفات احتمالي جلوگيري شود.
وي با با بيان اینکه قوه قضائیه دخالتی در امور انتخابات ندارد تاکید کرد: مسئولیت دستگاه قضایی از باب رعایت امنیت و مراعات حقوق عامه در انتخابات می باشد لذا قضات محترم بايد مراقب باشند تا تلقي حمايت آنان از جناحي خاص در جامعه بوجود نيايد.
در ابتداي اين نشست نيز حجت الاسلام و المسلمين صديق عرباني با تبريك اعياد اين ماه ، به تشريح اثرات تقوا در زندگي پرداخت و متقين را اهل فلاح و رستگاري دانست.
امام جمعه موقت رشت به بيان احاديثي از امير المومنين (عليه السلام) در خصوص امر خطير قضاوت اشاره كرد و قضات را مايه امنيت و دلگرمي جامعه خواند.
وي با اشاره به سفارش امام علي (عليه السلام) به عمر بن خطاب به نقل از كتاب وسائل الشيعه گفت: امام 3 خصلت را در اين حديث متذكر شدند: 1- حق را بر خويشاندو بيگانه يكسان جاري كن 2- در امر قضاوت به كتاب خدا مراجعه كن هم در خشنودي و هم در ناخشنودي 3- آنگاه كه خواستي عدالت را تقسيم كني بين سياه و سفيد يكسان تقسيم كن.
.سپس فلاح ميري معاون قضايي و رييس حفاظت اطلاعات دادگستري كل استان گيلان نكاتي از قبيل برخورد قاطع با افراد سودجو ، همچنين تكريم هرچه بيشتر ارباب رجوع در محاكم قضايي استان و برخورد قاطع باسوء استفاده كنندگان از دستگاه قضايي بيان نمودند. در اين همايش يك روزه هريك از معاونين دادگستري كل استان گيلان اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده در سال 1394 را به سمع و نظر حاضرين رساندن.