استاندار گیلان گفت: مردم نارسایی و کمبود امکانات بودجه را تحمل می کنند اما تبعیض را نمی پذیرند و من تا هرجایی که بتوانم، برخورد می کنم.

مصطفی سالاری سه شنبه شب در دیدار با شماری از جوانان در استانداری گیلان اظهار داشت: سرمایه هایی در استان است که خوب از آنها استفاده نکرده ایم؛ با ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، نباید بیکار داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تفاوت دیدگاه حرف درستی است اما رقابت نباید به ظرفیت ها و مسیرهای توسعه یک سرزمین و استان لطمه بزنند.
سالاری با تاکید بر ضرورت انتقاد منصفانه برای بهبود اوضاع جامعه، به موضوع مدیریت ها اشاره کرد و ادامه داد: انتقاد حق مردم و لازمه بهبود جامعه است؛ مدیریت ها از ابتدای انقلاب در شرایط خاص بوده و همان کسانی که در صحنه انقلاب نقش پر رنگ تری داشتند به طور مثال در سن 25 سالگی عهده دار مسئولیت های بالا شده اند.
وی تصریح کرد: با گذشت چندین سال آنها تجربه کسب کرده اند و بدین ترتیب در عرصه مدیریتی ماندگار شده اند از این رو کمتر فضایی برای دیگران فراهم شده و این مسیر با تدبیر در حال اصلاح شدن است.
وی با بیان اینکه وجود نیروهای مجرب برای انتقال تجارب به جوانان لازم است، گفت: همه عرصه ها کار دولتی و فضای مدیریتی نیست و بایستی همه سعی کنند در هر سمتی که هستند، برای توسعه و بهبود وضعیت استان اهتمام داشته باشند.
سالاری تصریح کرد: اینکه بگوییم کسانی که زمان انتخابات نبوده اند، نباید حرف بزنند را قبول نداریم؛ هر خدمت و نهادی متعلق به همه مردم است و هر جایی که تبعیض باشد، فساد می شود از این رو، از انتقاداتی که جلوی تبعیض و فساد را می گیرد، باید استقبال کنیم.
وی بیان کرد: مردم نارسایی و کمبود امکانات بودجه را تحمل می کنند اما تبعیض را نمی پذیرند و من تا هرجایی که بتوانم، برخورد می کنم.
استاندار گیلان ادامه داد: اگر کسی از مقام خود به نفع نزدیکانش سوء استفاده کرد، نگویید هم فکر ماست و سخنی به میان نیاورید؛ مجموعه تبعیض ها به فکر شما لطمه می زند اما من تعارفی در این حوزه با کسی ندارم.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش، با یادآوری ابلاغ رویکرد مدیریت استان درباره استفاده از جوانان و بانوان گفت: وقتی سیاستی را ابلاغ می کنیم، با خرد جمعی این رویکرد در نظر گرفته شده و به آن پایبندیم.
وی گفت: اگر مدیری نمی تواند از بین سه تا چهار معاون خود، یک نفر را جوان انتخاب کند؛ مدیرکل نمی شود و از مدیرانی که اقدامی برای این رویکرد نداشته باشند، نمی گذرم.
سالاری فراهم سازی بستر اشتغال و ایجاد مسکن را جزو اصول قانون اساسی عنوان و اضافه کرد: فراهم کردن زمینه به معنای استخدام در اداره های دولتی نیست بلکه بایستی زمینه این امر را فراهم کرد زیرا بسیاری از آسیب ها بدلیل نبود شغل است.
استاندار گیلان همچنین از راه اندازی شورای مشورتی در استان خبر داد و گفت: کاری را به عنوان شورای مشورتی برای هم فکری رفع مشکلات استان و شهرستان ها شروع کرده ایم که بخشی از آن انجام شده و باید در همه شهرستان ها تشکیل شود.
وی درباره اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به شهرستان ها نیز افزود: به شهرستان ها اعلام کردیم به پروژه هایی اعتبار می دهیم که زمینه ساز فعالیت های اقتصادی و ایجاد شغل شود.
سالاری با تصریح اینکه مردم بویژه جوانان حق دارند که انتقاد کنند، گفت: ما از انتقاداتی که برای بهبود امور باشد، استقبال و تلاش می کنیم تعهدات خود را نسبت به جوانان عملی کنیم.
وی امر به معروف و نهی از منکر را منحصر به اینکه به کسی در خیابان تذکر داده شود، ندانست و افزود: اگر ببینیم مسئولی اشتباهی می کند، انتقاد منصفانه داشته باشیم و این، امر به معروف و نهی از منکر است.
سالاری در خاتمه سخنانش به عزل و نصب مدیران اشاره و اضافه کرد: درصورتی که مدیری نتواند کار مردم را انجام دهد، او را با مدیری که نسبت به این مهم توانمند باشد، جایگزین می کنم.
این جلسه به مناسبت روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) برگزار شد.