به گزارش ندای گیلان، معاون فنی علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست به شایعات تعذیه ای به ویژه در حوزه پیشگیری از کرونا که پایه و اساس علمی ندارد توجهی نکنند و گفت: کارشناسان گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان آماده ارائه مشاوره به مردم برای مصرف مواد غذایی هستند. دکتر مسعود نوروزی در گفت وگو با […]

به گزارش ندای گیلان، معاون فنی علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست به شایعات تعذیه ای به ویژه در حوزه پیشگیری از کرونا که پایه و اساس علمی ندارد توجهی نکنند و گفت: کارشناسان گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان آماده ارائه مشاوره به مردم برای مصرف مواد غذایی هستند.

دکتر مسعود نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، اظهار کرد: بیماری کرونا بسیاری از جنبه های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر بیماری، مشکلات دیگری را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نقش تغذیه صحیح هم در پیشگیری و هم در ابتلا به کرونا، افزود: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین و پروتئین به بالا بردن ایمنی بدن کمک می کند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بدن های قوی تر در مقابل ابتلا به بیماری کرونا مقاومت بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: هرچقدر بدن ضعیف تر باشد، شانس ابتلا به بیماری شدیدتر افزایش می یابد لذا مردم باید بدانند مصرف چه نوع مواد غذایی برای پیشگیری از کرونا موثر است.

نوروزی، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه سالم از طریق مراکز خدمات جامع سلامت و سفیران سلامت استان، گفت: کارشناسان گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان آماده ارائه مشاوره به مردم برای مصرف مواد غذایی هستند.

وی خانه نشینی های کرونایی به واسطه تعطیلی اماکن آموزشی و ورزشی را موجب چاقی و اضافه وزن به ویژه در کودکان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: در شرایط عادی با اضافه وزن کودکان مواجه هستیم و لذا شرایط کرونایی این مشکل را تشدید کرده است.

معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه گروه سنی کودک و نوجوان علاوه بر فعالیت های بدنی در خانه نیازمند تغذیه سالم هستند، اظهار کرد: پیشگیری از چاقی، شانس ابتلا به بیماری های مختلف در آینده را نیز کم می کند.

وی همچنین از مردم خواست به شایعات تعذیه ای به ویژه در حوزه پیشگیری از کرونا که پایه و اساس علمی ندارد توجهی نکنند و یادآور شد: مردم اطلاعات صحیح را در قالب طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه برای پیشگیری از کرونا از طریق از رسانه های معتبر دریافت کنند.

منبع