سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هرگونه تجمع افراد، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، افزود: باید با حضور در منزل و حذف رفت و آمدهای غیرضرور نسبت به حفظ سلامت فردی و اجتماعی تلاش کنیم.مردم به بهانه تهیه اقلام شب عید در خیابان‌ها حاضر نشوند.

به گزارش ندای گیلان،دکتر محمدرضا نقی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در گیلان و ضرورت تداوم همکاری‌های مردمی تا ریشه کنی این بیماری در استان، گفت: نباید به کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا قانع شویم زیرا گیلان همچنان در زمره استان‌های بحرانی کشور است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هرگونه تجمع افراد، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، افزود: باید با حضور در منزل و حذف رفت و آمدهای غیرضرور نسبت به حفظ سلامت فردی و اجتماعی تلاش کنیم.

وی از مردم خواست به بهانه تهیه اقلام شب عید در خیابان‌ها حاضر نشوند زیرا تنها راهکار قطع چرخه گسترش بیماری، حضور در منزل و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

دکتر نقی پور به اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان با مشارکت بهورزان، مراقبان سلامت و بسیجیان اشاره و بیان کرد: با همکاری مؤثر مردم توانسته ایم رتبه برتر را بین استان‌ها در حال اجرای این طرح کسب کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عموم مردم خواست به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل این بیماری نسبت به تکمیل پرسشنامه در سایت http://Salamat.gov.ir اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، اظهار کرد: از شهروندان می‌خواهیم تا نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: چنانچه فردی مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا شناسایی شود، در این خصوص پیگیری و مراقبت لازم از طریق واحدهای بهداشتی و درمانی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام می‌گیرد.

دکتر نقی پور همچنین تصریح کرد: سامانه تلفنی ۴۴۰۱ آماده پاسخگویی به سوالات مردم در مورد کرونا ویروس است.