نماینده رشت گفت:مردم با مشکلات و گرفتاری‌ها می‌سازند اما نمی‌توانند فساد را تحمل کنند لذا از وزارت اطلاعات انتظار می‌رود که در حوزه فساد به صورت جدی ورود کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح نشست امروز فراکسیون مطبوعش با حضور وزرای پیشنهادی اطلاعات و امور خارجه اظهار داشت: نشست امروز چهارشنبه (18 مردادماه 96) با حضور محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی  امور خارجه و محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات به همراه معاونانشان برگزار شد.

وی افزود: بیشتر مباحث ما با وزیر امور خارجه حول این محور بود که اعضاء قدردانی و تشکر کردند بابت اقدامات مثبتی که در حوزه خارجی و روابط خارجه انجام شد.

عضو هیأت فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از دیگر مباحثی که با وزیر امور خارجه و تیم وی مطرح کردیم این بود که اولویت برنامه‌های اقتصادی در حوزه کشورهای خارجی را تقاضا داشتیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: این نکته هم مهمی است که سفرای ما در خارج از کشور روی مباحث اقتصادی هم برنامه داشته باشند اما متأسفانه در حال حاضر سفارتخانه‌های ما در این حوزه‌های دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: همچنین با وزیر پیشنهادی ارتباطات نیز مسائلی را به بحث گذاشتیم که چندگانگی بودن مباحث امنیتی را مطرح کردیم و همچنین عنوان شد که از وزارت اطلاعات انتظار می‌رود  که در حوزه مبارزه با فساد که مردم را به شدت متأثر می‌کند، اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد چرا که مردم با مشکلات و گرفتاری‌ها می‌سازند اما نمی‌توانند فساد را تحمل کنند لذا از وزارت اطلاعات انتظار می‌رود که در حوزه فساد به صورت جدی ورود کند.

عضو هیأت فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دیگر جزئیات نشست مذکور عنوان کرد: منظور ما از فساد اقتصادی مسئولان است که انتظار داریم وزارت اطلاعات در این زمینه رصد کند و اقدام مثبتی در این زمینه انجام دهد.

جعقرزاده همچنین یادآور شد: البته ما تقاضای برنامه داشتیم که وزارت اطلاعات برنامه‌های خود درباره مبارزه با فساد و کانال‌های تلگرامی که از بیرون هدایت می‌شود ارائه کند چرا که این کانال‌ها عموما فساد اخلاقی و  یا فسادهای سیاسی به دنبال دارد که وزارت اطلاعات ظاهراً برنامه‌ای برای مقابله با فساد سیاسی ندارد و در این زمینه دارای برنامه‌ای نیست که ما خواستیم در دستور کار قرار دهد. در این زمینه معذوراتی را اعلام و همچنین اختیارات را بهانه کرد.

 

5fars198365