حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین گفت:برای شکستن رهبری هر سوء مدیریتی را گردن رهبری می‌اندازند و می‌گویند رهبری اگر می‌داند چرا اقدامی نمی‌کند و اگر نمی‌داند این چه رهبری است؟ آیا این فتنه نیست؟

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به گرامیداشت 8 و نه دی اظهار کرد: روز 8 دی در انزلی و گیلان و همچنین 9 دی در سراسر کشور یک حماسه عظیم و باشکوهی است که چراغ راه آینده و حال ماست.

وی با بیان اینکه مردم ایران در طول جریان فتنه و 8 و 9 دی آب‌دیده شده‌اند گفت: خیلی از خواص و نخبگان در 88 کوتاهی کردند که امیدواریم درس عبرتی برای بقیه باشد و سکوت کردن خصوصاً در این قشر آفت بزرگی است، نباید بگذاریم این روز به فراموشی سپرده‌شده و خواسته دشمنان در کمرنگ کردن آن تحقق یابد.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه انقلاب از ابتدا تاکنون از فتنه‌ها مصون نبوده و نخواهد بود گفت: در بین همه فتنه‌ها، فتنه 88 ویژگی‌های خاصی داشت و دشمن قسم‌خورده برای از بین بردن نظام اسلامی تمام همت و تلاش خود را به کار برد.

شمس‌الدین با اشاره به چگونگی شکست فتنه 88 تصریح کرد: حضور مردم در حماسه 9 دی و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در اوج اقتدار، اما مظلومیت بود که توانست فتنه دشمن را با آن برنامه‌ریزی دقیق به شکست بکشاند.

وی به موارد مشترک بین همه فتنه‌ها اشاره کرد و افزود: طراحی و زمینه‌سازی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و همچنین انگلیس خبیث و آماده کردن شرایط برای ایجاد فتنه اولین اقدام است که باوجود اثبات تمامی این موضوعات در سالیان اخیر سفارت این کشور خبیث بازشده و هنوز هم مرکز توطئه‌گری‌هاست.

امام‌جمعه بندرانزلی در خصوص دستگیری جاسوسان انگلیسی نیز افزود: وزیرش به ایران می‌آید با نشان دادن گوشه اسکناس‌ها به برخی از مسئولان در تلاش است که جاسوسان خود را آزاد کند.

شمس‌الدین تصریح کرد: همیشه دشمنان برای عوامل نفوذی و اجرایی خود در کشور از کسانی استفاده می‌کنند که در جامعه پایگاهی داشته باشند، به فرمایش امام گاهی دشمنان اسلام و انقلاب روی فردی 40 تا 50 سال سرمایه‌گذاری می‌کند تا فقط روزی و لحظه‌ای از آن استفاده کنند.

وی با اذعان به اینکه برای دشمن مهم نیست که چه کسی جزو عوامل اجرایی باشد گفت: دشمن در 88 روی سلطنت‌طلبان و اشرار و منافقان و حتی هم‌جنس‌بازان نیز سرمایه‌گذاری کرده بود و برای او مهم نیست که چه کسی چه اعتقادی دارد و اگر مانند او فکر کند می‌تواند عوامل اجرایی باشد.

خطیب جمعه انزلی استفاده از رسانه را سومین اصل ایجاد فتنه برشمرد و بیان کرد: از صدای آمریکا تا بی‌بی‌سی و رادیو فردا و بیش از 30 شبکه ضد ایرانی با هزینه‌ای بالغ‌بر 400 میلیون دلار پشتیبانی می‌شدند تا اغتشاشات 88 در ایران را پوشش دهند که هدف براندازی نظام از طریق ناامید کردن مردم به بهانه تقلب در انتخابات تحقق یابد.

شمس‌الدین با بیان اینکه در فتنه خسارت‌های فراوانی گریبان گیر کشور شد تصریح کرد: فتنه 88، 324 هزار میلیارد تومان در بعد مالی برای کشور هزینه داشت که می‌شد برای دو میلیون و 663 هزار جوان جویای کار ایجاد شغل کرد، از دست دادن چنین فرصتی یک خسارت غیرقابل‌جبران بود.

وی با اشاره به گفت‌وگو رهبری با نامزد مدعی پیروزی خاطرنشان کرد: رهبری به او گفت جنس تو جنس اغتشاش نیست اگر شکایتی داری از طرق قانونی اقدام کنید و اگر ثابت شود که تقلب صورت گرفته و به‌گونه‌ای است که نتیجه انتخابات را تغییر می‌دهد من خودم انتخابات را باطل اعلام می‌کنم که متأسفانه عمل نکردند چون بحث بحث انتخابات و تقلب نبود.

فتنه‌ی جدید، دیگر موضوعی بود که خطیب جمعه انزلی به آن اشاره کرد و افزود: این فتنه فراتر و حساس‌تر از فتنه 88 است، فتنه 88 فتنه‌ای سیاسی و انتخاباتی بود اما این فتنه، فتنه‌ی اقتصادی و معیشتی است، فلذا آثار مخرب او می‌تواند خطرناک‌تر از همیشه باشد و گرانی، رکود و وابستگی به بیگانگان از ابعاد مختلف این فتنه چندوجهی هستند.

شمس‌الدین با اشاره به گرانی اخیر تخم‌مرغ و واردات چندروزه آن را یک رانت‌خواری و شبیه نقشه از پیش طراحی‌شده دانست و خاطرنشان کرد: نمی‌توانستند این را پیش‌بینی کنند؟ حداقل جلو صادرات آن را می‌گرفتند و یا برای تنظیم بازار با توجه به تاریخ‌مصرف در سردخانه‌ای آن را نگه‌داری می‌کردند؟ چطور ممکن است با این سرعت واردات تخم‌مرغ انجام شود و عده‌ای خاص منفعت ببرند؟ پشت درهای گمرک تخم‌مرغ ذخیره کرده بودید؟ مسئولان باید پاسخگو عملکرد خود باشند.

وی اجرای فرامین رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را تنها راه چاره برون‌رفت از این بحران عنوان کرد و افزود: ناکارآمدی و سو مدیریت شما باعث شده است که مردم نسبت به توانمندی نظام ناامید شوند، این سوء مدیریت‌ها گریبان گیر کشور شده است، این‌ها تنها فقط بخشی از فتنه جدید است.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بی‌سروسامانی فضای مجازی کشور دیگر بحران ایجادشده است گفت: علی‌رغم نگرانی رهبری و جلسات مکرر ایشان، برخی‌ها حاضر نیستند این فضا را پاک کنند، این فضا برای کشور فضایی با عنوان دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی شده است، نمونه آن را در خصوص شایعات زلزله دیده‌اید، چرا این فضا را در اختیار دشمن قرار می‌دهید؟

وی با اشاره به اعتراضات در برخی از نقاط کشور نیز گفت: در همین فضای مجازی قرار می‌گذارند و شروع به اعتراض می‌کنند، مطمئن باشید اول شعارها با عنوان اعتراض به گرانی است اما بعد اصل نظام را هدف قرار می‌دهند، برای شکستن رهبری هر سوء مدیریتی را گردن رهبری می‌اندازند و می‌گویند رهبری اگر می‌داند چرا اقدامی نمی‌کند و اگر نمی‌داند این چه رهبری است؟ آیا این فتنه نیست؟ برخی‌ها بدانند اگر دشمن بر این کشور مسلط شود اول‌ازهمه شما رو از بین خواهند برد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید هوشیار باشند نیز گفت: همه بدانند، همه‌ی داخلی‌ها و خارجی‌ها بدانند، طراحان و مجریان فتنه‌ها نیز بدانند، مردم ما مردمی بصیر، صبور، ولایتمدار و انقلابی هستند، برای ملت ما فرقی نمی‌کند که فتنه‌گر چه کسی باشد، ملت ما نشان داده است که با فتنه از هر طرف و هر حزب و جناحی، چه اصلاح‌طلب فتنه‌گر و چه اصولگرای منحرف مقابله خواهد کرد. معیار برای همه ما رهبری نظام، جایگاه امامت و ولایت است.