رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری رشت گفت: مردم از وضعیت پل های عابر پیاده رضایت ندارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جلسه بررسی و تصمیم گیری در خصوص مشکلات پل های عابر پیاده با حضور رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری،تنی چند از اعضای شورای شهر، برخی از معاونین و مدیران شهرداری همچنین پیمانکاران و سرمایه گذاران پل های عابر پیاده برگزار شد.

در این جلسه سیدحسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر لزوم خدمات رسانی شایسته به شهروندان تصریح کرد: مردم از وضعیت پل های عابر پیاده رضایت ندارند. بخش وسیعی از وظایف مدیریت شهری ارائه خدمات است و شهروند در زمان مواجهه با پلی که آسانسور یا پله برقی اش خراب است به این نمی اندیشد که پیمانکار یا سرمایه گذار بر سر کدام مفاد قرار داد با شهرداری اختلاف نظر دارد یا چه گونه پل مورد سرقت قرار گرفته است، شهروند در لحظه مراجعه انتظار ارائه دریافت خدمت مناسب دارد.
سید حسین رضویان برقراری امنیت پل‌های عابر پیاده را جز مسئولیت‌های پیمانکاران عنوان کرد و افزود: مسئله امنیت پل‌های عابر پیاده از مواردی است که سبب شده تا در خدمات رسانی این پل‌ها به شهروندان خلل ایجاد شود که می بایست پیمانکاران و سرمایه گذاران با استفاده از ظرفیت های موجود همچون پلیس محله ضمن همراهی و تشریک مساعی نهادهای ذیربط این مهم را برآورده کنند.
وی گفت: شورا نهاد سیاستگذار و ناظری است که در بخشی از وظایف خود بر عملکرد و امور اجرایی شهرداری نظارت می‌کند بنابراین انتظار اینست در بازه زمانی که تعریف کرده ایم اقدامات اصلاحی در خصوص پل های عابر پیاده شامل راه اندازی آسانسورها و پله های برقی، زیباسازی و بهسازی همچنین مرمت آنها به عمل آید.
علیرضا تاج شهرستانی عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای شهر رشت نیز خواستار عملکرد دلسوزانه پیمانکاران برای شهر رشت شد و افزود: همه چیز ضوابط و مکاتبات نیست بلکه باید پیمانکاران دلسوزانه برای شهر کار کنند و باید مدنظر قرار دهند که اقشار مختلف مردم اعم از سالمند و کودک از این خدمات استفاده می‌نمایند و در حال حاضر شهروندان از شرایط پل‌های عابر پیاده ناراضی هستند.
وی با اشاره به همکاری خوب دادستان گیلان با شورای شهر افزود: جناب آقای سید مهدی فلاح میری دادستان  گیلان قول همکاری جهت احقاق حق شهروندان را داده‌اند و اگر در پروژه ای شاهد تضییع حقوق شهروندان باشیم از ظرفیت دادستانی بهره خواهیم برد.
در این جلسه سرمایه گذاران و پیمانکاران مشکلات خود را بیان کردند و گزارش های مربوطه توسط معاونین و مدیران شهرداری ارائه گردید همچنین مقرر شد اقدامات مصوب جلسه شامل مرمت و زیباسازی، تعمیر آسانسور ها و پل ها، استقرار پلیس محله و اپراتور آسانسور بنابر زمانبندی در نظر گرفته شده انجام و گزارش آن به دبیرخانه کمیسیون ارسال شود.