نتایج تحقیقات یک دانشگاه ایالتی در آمریکا نشان می دهد که مردان پلیس آمریکایی طی 9 سال گذشته، 405 مورد، مرتکب تجاوز شده اند.

به گزارش ندای گیلان، در تحقیقات منتشر شده دانشگاه ایالتی «بولینگ گرین» که بخشی از آن را شبکه تلویزیونی «سی ان ان » آمریکا بازنشر کرده است، برخی از پلیس های آمریکا دست به 405 مورد تجاوز جنسی، 636 مورد آزار جنسی از نوع دیگر در ارتباط با زنان و 216 خشونت جنسی در حق مردان زده اند.
این گزارش از مقام های آمریکایی خواسته است که با اتخاذ تدابیر مشخص اقدام به پاکسازی دستگاه پلیس از این گونه افراد و جلوگیری از چنین جرایم کنند.
دانشگاه بولینگ گرین درخواست کرده است که در راستای حذف این گونه جرایم در دستگاه پلیسی آمریکا، افرادی که پیشتر در مراکز دولتی از کار برکنار می شوند، به استخدام پلیس در نیایند، همچنین یک خط تلفن ویژه ناشناس در ارتباط با جرایم پرسنل امنیتی ایجاد شود.
تجاوز جنسی این روزها به شدت در جهان افزایش یافته، به نحوی که این پدیده در برخی کشورها مانند آمریکا به مرز انفجار رسیده است.
با توجه به آمار دانشگاه «جورج میسون» از هر سه زن آمریکایی، یک زن در طول زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است .
طبق این آمار 19.3 درصد زنان و 2 درصد مردان در طول زندگی خود دستکم یک بار مورد تجاوز قرار گرفته اند.
علاوه بر این حدود 43.9 درصد از زنان و 23.4 درصد از مردان آمریکایی در زندگی خود مورد خشونت جنسی قرار می گیرند.
حدود 79 درصد از قربانیان حوادث جنسی، کمتر از 25 سالگی مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند.
آمارها نشان می دهد، سالانه بیش از 65 هزار و 668 دختر و 2 هزار و 866 پسر در سن دانشگاه در آمریکا، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
از سوی دیگر بیش از یک چهارم دختران در سن دانشگاه تجربه تجاوز جنسی داشته اند که از این تعداد، تنها 16 درصد این موارد گزارش شده است.
بر اساس آمارها، مردان بیشتر از زنان زندانی در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند، به نحوی که سالانه حدود 216 هزار گزارش از تجاوز جنسی در زندان های این کشور به ثبت می رسد.
نتایج نظرسنجی ها حکایت از تجاوز حدود 7 درصد از زنان هم بند زندانی به یکدیگر و تجاوز کارکنان اداره زندان های آمریکا به مردان زندانی دارد.

 

ایرنا