رييس سازمان بهزيستي كشور گفت:در تلاش هستیم تا با همکاری نزدیک با کمیته امداد سبد حمایتی برای مددجویان در دهه فجر و پایان سال داشته باشیم.

به گزارش ندای گیلان،دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور تصمیم گرفت حمایت‌هایی را از بخشی از اقشار جامعه داشته باشد که در این بین اعلام شد به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و کارگران و البته بخشی از کارمندان نیز تسهیلاتی را در قالب بسته‌های حمایتی اعطا کند.

در حالی مسئولان  از توزیع بسته‌های حمایتی به گروه‌های مورد نظر اشاره کرده‌اند که هنوز تا این لحظه بخشی از مددجویان دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و همچنین بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند بسته‌های حمایتی خود را دریافت کنند.

پیشتر مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود:چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.

همچنین سایت سازمان بهزیستی سامانه ای(اینجا کلیک کنید) را برای رسیدگی به شکایات طراحی کرده است. که در مراجعه به آن با پیامی مواجه می شویم که از کاربران درخواست می کند از ثبت اعتراض برای دریافت نکردن سبد کالا خودداری کنند زیرا این مرحله از سبد کالا مختص به مددجویان تحت پوشش است.

از سوی دیگر،ریيس سازمان بهزيستي كشور نیز، از تلاش برای افزایش 20درصدی میزان مستمری مددجویان بهزیستی در سال 98 خبر داد و گفت: تلاش می کنیم مبالغ مستمری مددجویان بهزیستی طبق پیش بینی های انجام شده و با حمایت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش یابد و به قولمان عمل کنیم.

وی در ادامه به سبدهای حمایتی مددجویان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری نزدیک با کمیته امداد سبد حمایتی برای مددجویان در دهه فجر و پایان سال داشته باشیم.

قبادی دانا تاکید کرد: تامین این سبدهای حمایتی مستلزم آن است که دستگاه هایی که متکلف این امر هستند بتوانند تامین بودجه لازم را داشته باشند؛ میزان این سبدهای حمایتی هنوز مشخص نشده است.

رييس سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اينكه در حال حاضر 750 هزار نفر مددجوی مستمری بگیر تحت پوشش سازمان قرار دارند گفت: کف مستمری مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی در سال 97، ماهانه، 108 هزار تومان و سقف آن 520 هزار تومان نسبت به تعداد اعضای خانوار است.

به این ترتیب طبق گفته مسئولین سبد حمایتی مددجویان تحت پوشش  کمیته امداد و بهزیستی در روزهای آتی به این قشر از جامعه تعلق خواهد گرفت.