میهمان پنجاه و هشتمین گفتگوی ندای گیلان با بانوان موفق می گوید:ما دختران و زنان قوی و قدرتمند ایران زمین با برنامه ریزی صحیح و توکل به خدا می‌توانیم به اهداف و جایگاه والایی که لایق آن هستیم برسیم.بدون حرکت ،پشتکار و تلاش هرگز به جایگاهی که آرزو و هدف ما است نمی‌رسیم.

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان از بانوان موفق گیلان، سرمربی گیلانی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران است.

لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق تحصیلی و ورزشی تان بفرمایید.

نیلوفر صفریان هستم دارای مدرک کارشناسی روانشناسی ورزشی و دارنده دان ۶ – کوکیوان ۵، مدارک و درجه مربی‌گری،داوری و و مدرک مدرسی در مربیگری بین المللی درجه۳، داور بین المللی درجه ۳ پومسه،داور ممتاز ملی کیوروگی، مدرس رسمی کیوروگی فدراسیون تکواندو،نائب ریئس هیئت تکواندوی بانوان شهرستان رشت،رئیس کمیته فنی بانوان هیئت تکواندوی استان گیلان سرمربی برگزیده وکسب مقام قهرمانی جوانان کشور که در حال حاضر هم مربی تیم ملی نوجوانان تکواندو ، که برای آمادگی تیم جهت حضور در مسابقات جهانی بلغارستان در اردو هستم.
درمسیر زندگی و ورزش با چه چالش ومشکلاتی روبرو بودید؟

در مسیر زندگی و ورزش مشکلات زیادی بوده که من با سخت کوشی و تلاشی که از کودکی آموختم ،توانستم موانع مختلف را برطرف کنم .درکنار همه چالش ها همیشه تلاش کردم چه در زندگی خصوصی و چه زندگی ورزشی بتوانم بهترین خودم باشم.

به نظرم تنها مشکل بدون چاره در زندگی انسان ها مرگ است ،به اعتقاد من خواستن توانستن است که با توکل و تمرکز به اهداف و برنامه هایمان برسیم .

عنوان آخرین کتابی که مطالعه کردید ،چه بود؟

کتاب علم تمرین به قلم عیدی علیجانی

یک ورزشکار وقتی حالش خوب نیست ،چکار می کند؟

در مورد این سوال باید بگویم که من در شرایط روحی بد و عزادار پدرم بودم در چند وقت اخیر و در این ایام که برای این مربی گری اردوی مسابقات جهانی بلغارستان انتخاب شدم ،به تازگی مراسم هفتمین روز درگذشت پدرم تمام شده بود و بسیار دلگیر بودم .این اتفاق و این انتخاب به نوعی من را از دنیای پر غم و دلگیری من دور کرد و ورزش و کنار تیم بودن به نوعی حالم را بهتر کرد.برای ما ورزشکاران ،ورزش و بودن در محیط ورزشی مسکن حال بد و روزهای تلخی است که هر انسانی ممکن است با آن مواجهه شود.

استفاده بیش از حد از فضای مجازی برای نوجوانان چه پیامدهایی خواهد داشت ؟

اعتیاد به دنیای مجازی در این روزها زیاد شده که موجب تخریب روابط ،دوری اعضای خانواده ازهم و ایجاد مشکلات جسمی بدلیل عدم تحرک در نوجوانان ایجاد می کند دراین شرایط بهتر است که نوجوانان را بسوی ورزش و فعالیت جسمانی ترغیب کنیم.

آرزو می‌کنم تمام فرزندان ایران با تمرکز بروی اهدافشان ،همیشه پیروز و سربلند باشند.

چطور می‌توان درکنار مشغله های شغلی و ورزشی مادر و همسر خوبی در زندگی بود؟

از آنجایی که بنده همیشه زندگی پرمشغله ای داشتم چه زندگی دوران مجردی و چه متاهلی ( البته هنوز فرزندی ندارم) همیشه سعی کردم برنامه ریزی منسجمی داشته باشم که لطمه ای به زندگی شخصی ام وارد نشود و در کنار ورزش حرفه ای در زندگی شخصی هم موفق و همیشه همراه باشم.خانواده همیشه برای من جایگاه خاص و ویژه ای دارد .

توصیه شما به دختران جوانی که در زندگی و اجتماع به دنبال تثبیت شرایط و جایگاه ایده آل شان هستند،چیست؟

از آنجایی که شعار من این است که خواستن توانستن است ،ما دختران و زنان قوی و قدرتمند ایران زمین با برنامه ریزی صحیح و توکل به خدا می‌توانیم به اهداف و جایگاه والایی که لایق آن هستیم برسیم.بدون حرکت ،پشتکار و تلاش هرگز به جایگاهی که آرزو و هدف ما است نمی‌رسیم.

 حرف آخر

آرزوی سلامتی و صلح برای همه انسان ها و البته تشویق و ترغیب مردم به ورزش در هر قشر و جایگاهی که هستند.