سخنگوی علوم پزشکی گیلان از راه اندازی مراکز واکسیناسیون دو شیفته در استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون حدود ۱۶ درصدی گیلانی های واجد شرایط در نوبت سوم واکسن زدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فردین مهرابیان در گفت وگویی از بستری شدن ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار کرونایی بستری داریم و حال ۳۲ نفر بد است.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به سویه امیکرون در گیلان مشاهده نشده است، افزود: با توجه به ماهیت ویروس کرونا و قدرت سرایت بسیار بالای سویه جدید؛ همچنین شناسایی موارد ابتلا در استان های همجوار، شیوع در گیلان دور از انتظار نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست بیش از پیش موازین بهداشتی را رعایت کنند و گفت: اسفاده از ماسک و خودداری از عادی انگاری بیماری ضروری است.

مهرابیان از فعال شدن ۴۵۰ مرکز واکسیناسیون در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از هفته آینده تعدادی از مراکز واکسیناسیون گیلان را دو شیفته خواهیم کرد. همچنین مراکز تجمیعی استان افزایش می یابد.

وی از تمامی افراد واجد شرایط به ویژه افراد بالای ۴۰ سال درخواست کرد هرچه سریع‌تر دز دوم و سوم واکسن خود را تزریق کنند و یادآور شد: تاکنون حدود ۱۶ درصدی گیلانی های واجد شرایط در نوبت سوم واکسن زدند.