مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دعای معنوی عرفه در همه مساجد، حسینیه ها و محافل دینی در سراسر استان پرشور برگزار می شود، گفت: از همه مومنان می خواهیم که با حضور در محافل دعا زمینه شکست فوری بیماری کرونا را فراهم کنند.

به گزارش ندای گیلانُحجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز دوشنبه به در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان در رشت با تبریک فرارسیدن روز معنوی عرفه، عیدقربان و عید غدیر خم افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت ایجاد محافل معنوی و نیایش در مقابله با آسیب های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا دعای معنوی عرفه در همه مساجد، حسینیه ها و محافل دینی به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر استان پرشور برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه بخش های قابل توجهی از گیلان بر اساس پیش بینی هواشناسی بارندگی خواهد بود لذا دعای عرفه در مساجد و حسینیه ها با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن برگزار می شود و هیچ گونه ممنوعیتی در شهرهای این استان بابت برگزاری دعای عرفه وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان خاطر نشان کرد: از همه مومنان می خواهیم که با حضور در محافل دعا زمینه شکست فوری بیماری کرونا را فراهم کنند و از حضرت حق برای شکست ویروس کرونا استمداد طلب کنند.

وی ادامه داد: مردم مومن و متدین کشور از جمله گیلانی ها در شب های قدر امسال نشان دادند که در رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی بسیار مراقب بوده اند، افراد مومن دارای بیماری های زمینه ای نیز در خانه به مناجات پرداختند به این ترتیب شب های قدر را با تمام دقت با رعایت موازین بهداشتی به نحو احسن برگزار کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان خاطر نشان کرد: بنابراین با تجمعات مذهبی می توان حین بهره گیری از ظرفیت معنوی که آرام بخش و مایه قوت یک جامعه در تقابل با فشارهای روحی و روانی ناشی از معضلات مختلف زندگی می باشد، از شیوع ویروس نیز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی شبکه های معاند و مخالفان دین، مذهب و برخی افراد ناآگاه و منفعل از فضاهای رسانه ای مبنی بر تجمعات مذهبی در ایام خاص همچون محرم و غیره ، اضافه کرد: مومنان در شب های قدر نشان دادند که اینگونه تجمعات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هیچ گونه تاثیری در روند افزایش بیماران کرونایی نداشته است.

وی ادامه داد: لذا آن چیزی که که در کل دنیا در هفته های اخیر روند افزایش ویروس کرونا را فراهم کرده تجمعاتی در حوزه زندگی اجتماعی از جمله در حمل و نقل عمومی یا تجمعاتی در مراسم خانوادگی شامل عزا و عروسی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اضافه کرد: اگر برخی رسانه ها هم اکنون نسبت به تجمعات معنوی و مذهبی همچون عرفه و محرم فضاسازی سوء تبلیغی به بهانه نگرانی از شیوع ویروس کرونا دارند باید گفت که تجمعات بزرگ و رعایت شده مومنان در شب های قدر نمونه ای است که نشان داد تجمع مذهبی عامل شیوع کرونا نبوده است.