فرماندار لاهيجان گفت: با افتخار اعلام ميكنم كه از ميان ۱۵ صادر كننده نمونه استاني، ۷ صادر كننده از شهرستان لاهيجان هستند كه از نقاط قوت شهرستان محسوب مي شود.

به گزارش ندای گیلان از لاهيجان، در اين مراسم كه به مناسبت روز جهاني كار و كارگر در سالن همايش شهرداري لاهيجان برگزار شد، فرماندار لاهيجان گفت: با افتخار اعلام ميكنم كه از ميان  ۱۵ صادر كننده نمونه استاني، ۷  صادر كننده از شهرستان لاهيجان هستند كه از نقاط قوت شهرستان محسوب مي شود.

كسرايي افزود: نقش اصلي و اساسي در رشد و پيشرفت و شكوفايي اقتصادي با شما كارگران عزيز است كه حركت اقتصادي و پايدار در همه عرصه هاي فرهنگي، سياسي، امنيتي، بهداشتي و ساير زمينه ها شكل گيرد.

سعيد آگشته شهردار لاهيجان در ادامه اين مراسم ضمن تبريك روز شوراها، هفته معلم و روز كارگر گفت: كار به مفهوم تلاش و كوشش براي توليد است و خداوند متعال آنقدر براي آن ارزش قايل است كه در قرآن كريم فرموده است «ليس الانسان ما سعي».

شهردار لاهيجان افزود: مهم است كه كارگر در راستاي رسيدن به اهداف مشخص تلاش و كوشش كند.كارفرما هم بر اساس حقوق اجتماعي كه براي آن ايجاد كرده است، بايد نسبت به پرداخت مزد و بيمه و امثال آنها اقدام كند. در شرايط كنوني اقتصاد كشور به هر دو قسمت كارگر و كارفرما خلل وارد شده است.

سعيد آگشته در ادامه سخنان خود، خواستار حمايت دولت از كارفرما شد و اذعان داشت: ما هم به عنوان بخشي از جامعه اقتصادي در تلاشيم و اقتصاد در شهرداري ها مستقيماً وابسته به اقتصاد شهري است.

وي در پايان سخنان خود گفت: اگر نگاه به بخش كار و توليد اصلاح نشود، به نتيجه مطلوب نخواهيم رسيد.

رييس شوراي اسلامي استان گيلان و شوراي اسلامي شهر لاهيجان در اين مراسم گفت: از صادر كنندگان لاهيجاني كه در شرايط كنوني اقتصادي كشور توانستند صادر كننده نمونه استاني شوند و باعث شكوفايي اقتصادي كشور مي شوند، قدرداني مي نمايم.

خدايگاني افزود: متأسفانه بيشترين مراجعات مردمي به شورا جهت اشتغال است. براي حل مشكل اشتغال در لاهيجان به كمك تيم مديريت شهري با افكار جمعي و نظارت اعضاي محترم ، در حال برنامه ريزي و مطالعه ايجاد اماكن جديد توريستي و تفريحي هستيم تا مدت اقامت گردشگر در شهر افزايش پيدا كند و از اين راه بتوانيم براي جوانان شهر ايجاد اشتغال نماييم.

در پايان اين مراسم از كارگران نمونه واحدهاي مختلف شهرداري لاهيجان و كارگران نمونه شركتهاي توليدي شهرستان با اهداء لوح تقدير و هدايا تقديرشد.