سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مقام عالی وزارت دیدار و در خصوص ارتقای نظام سلامت استان ازجمله جذب اعتبار برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان، مراکز سلامت‌محور استان و همچنین نیازهای رفاهی دانشجویان گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد تقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با همراهی دکتر خلیل بهروزی فر – نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با دکتر بهرام عین‌اللهی – مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون مسائل نظام سلامت استان، دیدار و گفت و کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به مراحل پایانی احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت، خرید و تأمین تجهیزات آن را از مهم‌ترین درخواست‌های نظام سلامت گیلان از مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد.

وی با اشاره به خدمات ارزنده این بیمارستان در صورت بهره‌برداری، گفت: با راه‌اندازی این بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، حجم عظیمی از خدمات درمانی به مردم گیلان در آن بیمارستان ارائه و از بار بیماری در مراکز آموزشی درمانی سطح شهر رشت، کاسته می‌شود.

دکتر آشوبی در بخش دیگری از پیگیری امور سلامت مردم به حمایت مقام عالی وزارت در جهت بازسازی زیرساخت‌های درمانی استان گیلان پرداخت و با این توضیح که زیرساخت‌های درمان گیلان جز استان‌های کمتر برخوردار بوده و بیمارستان‌های موجود بسیار قدیمی و بعضاً متعلق به ۹۰ سال قبل هستند، خواستار تأمین اعتبار لازم به‌منظور بازسازی بیمارستان‌ها، خرید تجهیزات موردنیاز و پرداخت‌های پرسنلی و غیر پرسنلی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست بیان کرد: گیلان همه‌روزه در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران مختلف از اقصی نقاط کشور بوده که بعضاً جمعیت شناور در آن به سه برابر جمعیت ساکن استان می‌رسد که این امر، فشار بسیار زیادی را به سیستم بهداشت و درمان تحمیل می‌کند.

دکتر آشوبی همچنین پیگیر توسعه خدمات رفاهی و ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله احداث مجموعه ورزش‌های آبی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت از مقام عالی وزارت بهداشت در پی طرح مطالبه مکرر دانشجویان شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که امروز مشترکا توسط دکتر آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین دکتر خلیل بهروزی فر – نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و پیگیری شد، تأمین اعتبار و همچنین صدور مجوز برای راه‌اندازی بخش MRI و CT اسکن در بیمارستان امام حسن مجتبی علیه اسلام شهرستان فومن بود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن پیگیری مطالبه مردم فومن به جهت مساعدت مقام عالی وزارت برای راه‌اندازی دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی در تنها بیمارستان دولتی این شهرستان، گفت: فومن یکی از شهرستان‌های قطب گردشگری در استان گیلان است و فقدان MRI و CT اسکن موجب اختلال در کمک‌رسانی به بیماران مراجعه‌کننده به آن شهرستان می‌شود.