دلق‌پوش گفت: امروز نمی‌توان با همان استراتژی دوره عادی و نبود تحریم‌ها به صنعت نگاه کرد. به این ترتیب باید با رویکردی ویژه تر و متمایز از شرایط عادی از پیچ تحریم‌ها به سلامت گذر کرد .

به گزارش ندای گیلان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: صاحبان صنایع رنگ محصولات مورد نیاز خود را تا ۵ برابر قیمت از کشورهایی مانند چین و هند تامین می‌کنند.

بدلق‌پوش با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور، گفت: اختصاص ۶۰ درصد از صنعت رنگ به مواد اولیه نشان از اهمیت تامین این مواد در صنعت رنگ  و کاربردی متنوع و گسترده این محصول دارد. این در حالی است که به دلیل نبود برخی واحدهای فرآوری، صاحبان صنایع رنگ،  برخی محصولات مورد نیاز خود را تا ۵ برابر قیمت از کشورهایی مانند چین و هند تامین می‌کنند .

وی هزینه بالای انتقال دانش فنی، تجهیز خطوط تولید و زمان بر بودن برگشت سرمایه در شرایط تحریم را از عوامل فرسایش صنایع دانست و افزود: اینجاست که نقش مدیران کارآمد صنایع بیش از پیش ملموس بوده زیرا مدیریت یک مجموعه صنعتی در شرایط عادی با شرایط تحریم بسیار متفاوت است .

دلق‌پوش خاطرنشان کرد: امروز نمی‌توان با همان استراتژی دوره عادی و نبود تحریم‌ها به صنعت نگاه کرد. به این ترتیب باید با رویکردی ویژه تر و متمایز از شرایط عادی از پیچ تحریم‌ها به سلامت گذر کرد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: اغلب کالاهایی که تولید می‌شود به رنگ نیاز دارند و این صنعت تولیدات بسیاری را شامل می‌شود. در صورتی که صنعت رنگ به جایگاه حقیقی خود در کشور دست‌یابد، ظرفیت بسیاری در تولید و ارزش افزوده ایجاد می‌شود .

وی با اشاره به لزوم حمایت از صنایع گفت: توسعه صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا موجبات توسعه اقتصادی و ارتقای بهره‌وری سایر بخش‌های تولیدی در کشور را نیز فراهم می آورد و لذا با تکیه بر آن می توان به ارتقاء بخش تولید و تجارت استان که به تبع آن افزایش رشد اقتصادی را به دنبال دارد دست یافت .

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد: سازمان صمت با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه صنایع در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش، ثابت و تسهیل در صدور مجوز طرحهای توسعه و پیگیری پیرامون اجرایی شدن کامل منابع تخصیصی مالی(مکاتبه با استانداری) و همچنین رفع موانع پیش رو در تامین مواد اولیه (باثبت سفارش کالا) اقدامات لازم را در جهت حمایت از صنایع اعمال خواهد کرد.