در راستای مقابله و برخورد قانونی با عوامل فساد در دستگاه‌های اجرایی و در پی گزارش بازرسی کل استان گیلان، برای مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و تعدادی از کارکنان این مجموعه، رای نهایی صادر شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در راستای مقابله و برخورد قانونی با عوامل فساد در دستگاه‌های اجرایی و در پی گزارش بازرسی کل استان گیلان، برای مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و تعدادی از کارکنان این مجموعه، رای نهایی صادر شد.

در این حکم قطعی رضا علیزاده، مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به اتهام سه فقره ارتشاء به ۴/۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، تأدیه جزای نقدی معادل بهای مال تحصیل شده (یک دستگاه خودروی صفر)، عودت وجوه مأخوذه (۱۸ میلیون تومان)، انتشار حکم صادره در رسانه‌ها و انفصال از خدمات دولتی به مدت ۱۵ سال محکوم شده است.

دو نفر دیگر از کارکنان این اداره‌کل به اتهام ارتشاء، هرکدام به ترتیب ۱/۵ سال و ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری تعلیقی به مدت ۵ سال و انفصال از خدمات دولتی به مدت ۲ سال و ۱ سال و پرداخت جزای نقدی به ترتیب به مبلغ یکصد میلیون ریال و پنجاه میلیون ریال محکوم شده‌اند.