جمشیدپور با تاکید بر ضرورت پیوستن مدیران به پویش همکاری شورا خاطرنشان کرد: اگر استفاده از دوچرخه در همه ادارات، ارگانها و بخش های دولتی و خصوصی فراگیر شود خواهیم دید که در آینده ای بسیار نزدیک دوچرخه در سبد حمل و نقل شهروندان قرار می گیرد.

به گزارش ندای گیلان،فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با حضور در دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت، روز ایمنی و حمل و نقل را نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه رانندگی خواند و بیان داشت: تلاش در راستای فرهنگ ‌سازی در زمینه کاهش تصادفات مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به نحوه شکل گیری جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و نامگذاری روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: با توجه به افزایش روند تصادفات در دهه ۸۰ به ویژه در کشورهای جهان سوم از جمله ایران، سازمان فرهنگی یونسکو از سوی سازمان ملل متحد ماموریت یافت تا نسبت به این پدیده برنامه ریزی نماید که خوشبختانه در پی آن در کشور ما با پای کار آمدن همه دستگاه های ذیربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس و تصادفات روند کاهشی پیدا کرد.

وی افزود: امروز به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی، دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارایه طرح جامع ایمنی حمل و نقل شهر رشت و رونمایی از پویش همکاری شورا برگزار شد که در آن ضمن ارائه طرح از سوی مشاوران حاضر در نشست مدعوین و همشهریان را به پیوستن در پویش همکاری شو دعوت کردیم.

جمشیدپور با تاکید بر ضرورت پیوستن مدیران به پویش همکاری شورا خاطرنشان کرد: اگر استفاده از دوچرخه در همه ادارات، ارگانها و بخش های دولتی و خصوصی فراگیر شود خواهیم دید که در آینده ای بسیار نزدیک دوچرخه در سبد حمل و نقل شهروندان قرار گرفته و به واسطه آن شاهد استقرار مداوم هوای پاک و کاهش چشم گیر تصادفات درون شهری خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تصریح کرد: اگر مدیران و چهره های محبوب مردمی پیشگام استفاده از دوچرخه شوند به زودی سیل عظیمی از شهروندان به تبعیت از مدیران همراه ما در این پویش خواهند شد.