نماینده پلیس امنیت انتظامی گیلان از شش تجمع مربیان پیش‌دبستانی در شش ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

 

نداي گيلان: محسن جعفرزاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت 13 آبان با اشاره به اینکه امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم مردم ایران نامیده است اظهار کرد: برگزاری مراسم مناسبتی برای تبیین اهداف و برنامه‌ها حائز اهمیت است.

وی به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: برخی از کاندیداهای احتمالی به عنوان سخنران در مناسبت‌های مختلف دعوت می‌شوند که در این زمینه باید دقت لازم انجام شود.

نماینده پلیس امنیت انتظامی گیلان از شش تجمع مربیان پیش‌دبستانی در شش ماه نخست امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: تجمع مربیان مذکور روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه تجمع‌کنندگان خواستار حضور و پاسخگویی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در زمینه شرایط فعلی کارشان هستند، تصریح کرد: نیاز است مربیان پیش‌دبستانی توسط مدیران آموزش و پرورش توجیه شوند.

*آموزش و پرورش را سیاسی نمی‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به تجمع مربیان پیش‌دبستانی در استان اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته مربیان پیش‌دبستانی به صورت روزمزد جذب شدند و اکنون متقاضی معلمی هستند.

مهدی حاجتی به تلاش مدیران برای جذب مربیان پیش‌دبستانی در گیلان اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی افراد مذکور براساس نیاز آموزش و پرورش در استان‌ها جذب می‌شوند و تاکنون 300 نفر از مربیان پیش‌دبستانی در گیلان جذب شدند.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 600 مربی پیش‌دبستانی متقاضی معلمی در گیلان، بیان کرد: مربیان مذکور گله‌مند هستند و باید قانع شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از بازنشستگی معلمان با 30 سال سابقه در این سازمان خبر داد و تصریح کرد: معلمان با 30 سال سابقه طبق قانون بازنشسته می‌شوند تا فضا برای جذب نیروهای جدید فراهم شود.

وی به هدایت و تحریک برخی از بیرون نسبت به تجمع مربیان پیش‌دبستانی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانون جذب نیرو باید به شرط نیاز باشد و این قانون در بیشتر استان‌ها موفق بوده و در دو استان با مشکل مواجه هستیم.

حاجتی با بیان اینکه ورود نیرو به آموزش و پرورش گیلان در سال‌های گذشته به صورت بی‌رویه انجام شده است، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور نیازمند روشنگری است و به محض نیاز در آموزش و پرورش از مربیان پیش‌دبستانی برای جذب استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه به مراسم 13 آبان اشاره کرد و گفت: سخنران مراسم مذکور برای ما مهم است و مجموعه آموزش و پرورش را سیاسی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه سخنران مراسم 13 آبان باید شخصیت فرهنگی باشد، اظهار کرد: سخنران مراسم مذکور باید در تمام ابعاد صحبت کند و شناسنامه‌دار باشد.

حاجتی خواستار حضور سخنران خوش‌فکر و فراجناحی در مراسم 13 آبان گیلان شد و افزود: سخنران مراسم مذکور نباید از جناح خاصی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به هفته تربیت در این سازمان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش سخنران مراسم 13 آبان در شهر رشت باشد.

وی 13 آبان را روز ملی خواند و بیان کرد: تبعید امام (ره) در اعتراض به طرح کاپیتولاسیون در روز مذکور اتفاق افتاده است.

حاجتی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرده است، تصریح کرد: 13 آبان سال 57 تعدادی از دانش‌آموزان در مبارزه با رژیم طاغوت به شهادت رسیدند که این روز به روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بر آموزش دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی باید بیشترین بهره را از روز 13 آبان ببرند/فارس