محمدحسین قربانی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: بنده یکی از مخالفان استانی شدن انتخابات مجلس هستم.

ندای گیلان:محمدحسین قربانی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: بنده یکی از مخالفان استانی شدن انتخابات مجلس هستم.

وی یکی از دلیل‌های موافقان استانی شدن انتخابات مجلس را حضور نمایندگان در کنار همدیگر در راستای منشأ اثر بیشتر شدن عنوان کرد و افزود: دلیل رد کردن تفکر مذکور این است اکنون مجموعه نمایندگان استانی می‌توانند از ظرفیت مجمع نمایندگان در استان‌ها استفاده کنند اما از این موقعیت استفاده بهینه نشده است.

قربانی با بیان اینکه هر کدام از نمایندگان دارای ظرفیت و توانمندی‌هایی هستند، تصریح کرد: نمایندگان در حوزه انتخابیه خود و در عرصه استانی فعالیت می‌کنند و این موضوع جای قدردانی دارد اما اگر این توانمندی در قالب مجموعه‌ای با عنوان مجمع نمایندگان استان صورت گیرد می‌تواند جایگزین تفکر استانی شدن انتخابات توسط بعضی از نمایندگان شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به حضور 13 نماینده گیلان در مجلس اشاره کرد و گفت: تعداد نمایندگان مذکور ظرفیت بسیار خوبی برای استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون شمال در این دوره از مجلس، بیان کرد: 31 نماینده استان‌های گیلان، مازندران و گلستان فراکسیون شمال را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دادند و این ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه استان‌های مذکور است.

قربانی تفکر مجمع نمایندگان گیلان را استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی دانست و خاطرنشان کرد: نامه‌ای به تمام وزرا و مدیران کل استانی ارسال شده تا در قالب قانون اساسی، سند چشم‌انداز و قانون برنامه پنجم توسعه کشور تمام نقاط قوت و ضعف و همچنین برنامه‌هایی که برای توسعه همه‌جانبه گیلان دارند به مجمع نمایندگان استان ابلاغ کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اعلام برنامه‌های مذکور توسط دستگاه‌ها را به منظور برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و یادآور شد: ظرفیت‌‌های موجود با دولت و نخبگان استان برای بهره‌مندی از طرح‌های صاحب‌نظران مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه نخبگان گیلان نظرهای خوبی برای توسعه استان دارند، اظهار کرد: سایت مجمع نمایندگان گیلان و دفتر این مجمع در تهران و استان آمادگی نشست با نخبگان برای شنیدن نظرها و پیشنهادها در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های گیلان را دارد.