جعفرزاده ایمن آبادی گفت: پیشنهاد دولت برای حذف کارت سوخت بررسی و کمیسیون برنامه و بودجه با این موضوع مخالفت کرد

به گزارش ندای گیلان از رشت،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو یی در خصوص جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کلیات لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 روز گذشته به صورت مشروط در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و به تصویب رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه جزئیات لایحه اصلایحه بودجه را بررسی کردند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: براساس اصلاحات صورت گرفته مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی‌های بانک مرکزی در خارج از کشور به عنوان بدهی دولت به بانک‌ها در صورت‌های مالی لحاظ خواهد شد.

وی افزود: دو شرط برای این مصوبه لحاظ شده که بر این اساس اجرای این مصوبه نباید به رشد پایه پولی منتهی شود و همچنین دولت باید هر سه ماه یک بار گزارش اقدامات صورت گرفته را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: تبصره 35 لایحه اصلاح و به متن مرکز پژوهش‌های مجلس در این رابطه توجه شد و با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید.

وی افزود: در تبصره 35 دولت رقم 45 هزار میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده بود اما مقرر شد این رقم به صورت دقیق‌تر استخراج شود و نهایتا طلب بانک‌ها از دولت بر اساس عددهایی که مشخص می‌شود و به میزانی که در توان دولت است مدنظر قرار گیرد تا مبلغی که از طرف دولت بابت طلب بانک‌ها به آنها اعتبار داده می‌شود به عنوان سرمایه دولت در آن بانک محاسبه شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در اصلاحیه بودجه 95 دو مورد درباره اجازه به دولت برای تسویه پنج هزار میلیارد تومان بدهی سازمان بیمه سلامت به طلبکاران از طریق اوراق مالی اسلامی و یا به تعویق انداختن این بدهی و همچنین پرداخت 40 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی از طریق واگذاری اوراق مالی اسلامی پیش‌بینی شده که مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره حذف بودجه دفاعی که در اصلاحیه بودجه 95 آمده بود، گفت: این موضوع حساس در مجلس که از دلایل اصلی مخالفت کمیسیون برنامه و بودجه با کلیات اصلاحیه بودجه نیز بود به دلیل اینکه مجلس نمی‌خواهد ضرری به بنیه دفاعی کشور وارد شود.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: همچنین پیشنهاد دولت برای حذف کارت سوخت بررسی و کمیسیون برنامه و بودجه با این موضوع مخالفت کرد و حذف ماده مربوط به جرم‌انگاری در مورد دریافت یارانه از سوی کسانی که نباید یارانه دریافت کنند در اصلاحیه بودجه آمده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته بررسی اصلاحیه بودجه 95 فردا تشکیل جلسه می‌دهد و بعد از آن کمیسیون برنامه در جلسه‌ای جزئیات این لایحه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان افزود: جلسه امروز کمیته ویژه بررسی بودجه که با حضور نماینده دولت، بانک مرکزی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

پایان پیام/خانه ملت255