به گزارش ندای گیلان از رشت،کاوه مدنی معاونت آموزشی محیط زیست کشور در  جلسه شورای شهر رشت که با حضور اعضا و مسئولین محیط زیست کشور برگزار شد اظهار داشت:یکی از دلایل حضور من در استان این است که بگوییم سازمان محیط زیست در خصوص معضلات استان گیلان دغدغه های اساسی دارد. وی با اشاره […]

به گزارش ندای گیلان از رشت،کاوه مدنی معاونت آموزشی محیط زیست کشور در  جلسه شورای شهر رشت که با حضور اعضا و مسئولین محیط زیست کشور برگزار شد اظهار داشت:یکی از دلایل حضور من در استان این است که بگوییم سازمان محیط زیست در خصوص معضلات استان گیلان دغدغه های اساسی دارد.
وی با اشاره به اینکه باید در این جمع قول هایی بهم بدهیم عنوان کرد:محیط زیست باید نقش خود را انجام دهد اما نیاز است شهرداری هم در این موضوع نقش بسزایی داشته باشد‌.
مدنی یادآور شد:باید گزارش منتشر کنیم و عملکرد شهرداری را به مردم نشان دهیم و نگاه ما باید نگاهی رو به جلو باشد.
وی بیان داشت:یکی از اولویت های مهم ما موضوع پسماند است که از ۱ دی تا ۱۳ فروردین بصورت جدی روی این موضوع متمرکز خواهیم بود و مردم هم باید در این موضوع نقش مهمی داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ابتدا باید به جای پرسش از همدیگر از خودمان بپرسیم که چه کرده ایم عنوان کرد:فرهنگ مصرف در این استان بسیار متفاوت است و مردم و شهروندان به آموزش نیاز دارند.
وی در ادامه اعضای شورا و مردم را به جمع آوری زباله دعوت کرد و اظهار داشت: باید به جای سنگ های بزرگ از سنگ ریزه ها استفاده کنیم و در کنار هم به فرهنگ سازی بپردازیم.
مدنی افزود:در شورا نباید بطری آب معدنی روی میزها باشد و نیاز است که همه این بطری ها حذف شوند.
وی تصریح کرد:امیدواریم سال آینده سالی باشد که استان گیلان در حوزه محیط زیست حرفهایی برای گفتن داشته باشد.
وی در انتها بیان داشت :باید از ظرفیت نمایندگان مجلس هم در این زمینه استفاده کنیم و کمک آنها را در کنار خودمان داشته باشیم.
همچنین وی کل اعتبارات پژوهشی محیط زیست را ۱۶۰ میلیون تومان عنوان کرد.