فردی که دریکی از روستاهای فومن اقدام به تخریب محیط زیست به قصد تغییر کاربری زمین در داخل منطقه حفاظت شده کرده بود به 8ماه حبس تعزیری محکوم شد .

به گزارش ندای گیلان، سعدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن اظهار داشت: فرد غیر بومی که اقدام خرید و تصرف غیر قانونی زمین در داخل منطقه حفاظت شده و تخریب بافت زمین به قصد تغییر کاربری در فومن کرده بود محکوم شد.

وی افزود:محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن در حین گشت و کنترل متوجه اقدامات غیر قانونی این فرد شده و بلافاصله از ادامه روند تخریب محیط زیست زمین توسط این فرد جلوگیری کرده و پرونده پس از مستندسازی به دادسرای شهرستان فومن جهت رسیدگی قضایی ارسال شد.

سعدی بیان داشت:پس از طی مراحل قانونی رسیدگی ؛ وی به جرم تخریب محیط زیست به قصد تغییر کاربری زمین در داخل منطقه حفاظت شده به 8ماه حبس تعزیری محکوم شد .

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن در پایان خاطرنشان کرد:بیش 20000 هکتار از منطقه حفاظت شده گشت رودخان در حوزه شهرستان فومن قرار دارد که تحت پایش های حفاظتی شبانه روزی نیروهای کارشناسی و یگان اداره محیط زیست شهرستان فومن بوده  و از هرگونه تخریب محیط زیست و تغییر و تحول غیر قانونی آن جلوگیری می شود .