مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: یک شرکت تعاونی در املش به دلیل عرضه خارج از شبکه نهاده های دامی یارانه ای، مبلغ ۳۳ میلیارد ریال محکوم شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مرتضی امینی در این باره اظهار کرد: طی بازرسی و مشاهده تخلف در یکی از شرکت‌های تعاونی شهرستان املش، پرونده‌ای برای پیگیری موضوع در تعزیرات حکومتی شهرستان تشکیل شد.

امینی افزود: پس از محرز شدن تخلف شرکت تعاونی در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان، متهمان از حیث تخلف خرید و فروش خارج از ضوابط تعینی دولت به میزان ۳۰۰ تن، احضار و پس از استماع دفاعیات، شعبه اتهام انتسابی را وارد دانسته و متخلفان را علاوه بر قطع دریافت هرگونه سهمیه نهاده دولتی به مجازات بیش از ۳۳ میلیارد ریال محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان بیان کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با افزایش بازرسی‌ها و نظارت، کنترل و پایش‌های مستمر میدانی به منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی و اولویت‌دار در استان، اضافه کرد: هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های مسئولان است.

امینی افزود: گشت مشترک تعزیرات حکومتی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی روزانه به صورت محسوس و غیر محسوس نسبت به انجام وظیفه در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند و مردم عزیز هم در صورت مشاهده تخلف خصوصاً احتکار، قاچاق کالا، گران فروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع، می‌توانند گزارشات خود را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی در میان بگذارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه گفت: با توجه به سیاست‌های سازمانی و ضرورت کنترل و نظارت هدفمند بر بازار با رویکردی پیشگیرانه گشت مشترک تعزیرات حکومتی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی به صورت روزانه از مراکز تولید و توزیع کالاهای اساسی بازرسی به عمل می‌آورند.