میته برنامه ریزی شهرستان آستارا با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، امام جمعه محترماین شهرستان ، فرماندار و مسئولین شهری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر تشکیل شد.

به  گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی  در جلسه کمیته برنامه ریزی آستارا با بیان اینکه اولویت برخورداری طرح های عمرانی از اعتبارات دولتی بر عهده کمیته برنامه ریزی هر شهرستان است گفت:تصمیم های اتخاذ شده در این کمیته به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام می شود.
وی اظهار کرد: تا بهمن ماه امسال میزان تخصیص اعتبارات آستارا 28 میلیارد ریال بود و هدایت این اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح ها بر عهده کمیته برنامه ریزی این شهرستان است.
وی بر احیای میراث فرهنگی و مدیریت پسماند مناطق سراوان، ساحل قروق تالش و تالاب استیل آستارا تاکید کرد و رفع مسائل زیست محیطی آن مناطق را لازم دانست.
محمدی با اشاره به اهمیت طرح بین المللی خط آهن آستارا-آستارا، بیان کرد: این طرح مورد توجه روسای جمهوری سه کشور ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه است و به یقین با بهره برداری از آن، شاهد تحولات اقتصادی چشمگیری در منطقه خواهیم بود.
فرماندار شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: تلاش ها در دوره های قبل برای توسعه شهرستان آستارا رضایت بخش نبوده است و خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شاهد تحول در زیر ساخت های این شهرستان هستیم.
یونس رنجکش پیشرفت خط ریلی آستارا-آستارا را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: ریل گذاری بخش ایرانی این طرح آغاز شده است و در دو ما آینده به بارانداز متصل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت ورود گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان آستارا باید استفاده درستی شود، اضافه کرد: در بسیاری از حوزه های زیر ساختی، خدماتی، تجاری و زیست محیطی با مشکلاتی در این شهرستان مواجه هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی درست و ارائه طرح ها و راهکارهای سنجیده به توسعه آستارا کمک کنیم.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: توسعه آستارا در ابعاد فرهنگی نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد و با تخصیص اعتبارات مناسب زمینه های تقویت این بخش فراهم شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به ورود اتباع خارجی از مرز آستارا، گفت: اگر امکانات فرهنگی در شهرستان آستارا تقویت نشود نمی توان در این حوزه تاثیرگذار بود.
وی اختصاص بودجه فرهنگی در کنار بودجه های عمرانی را برای دستگاه های دولتی لازم برشمرد و خواستار توسعه مساجد، حوزه علمیه و مصلای نماز جمعه شهرستان آستارا شد.

  ایرنا