نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای بومی در اولویت تصدی پست های مدیریتی هستند اما استفاده از نیروهای غیربومی توانمند و کارا به عنوان مدیر، اشکالی ندارد.

به گزارش ندای گیلان،ولی داداشی در مصاحبه با ایرنا  افزود: اگر 2 نیروی بومی و غیربومی از شرایط و توانمندی مساوی برای تصدی یک پست برخوردار باشند، اولویت با نیروی بومی است اما محروم کردن شهرستان یا استان از یک مدیر متخصص و متعهد به دلیل غیربومی بودن، نادرست است.
وی ادامه داد: نیروهای بومی به لحاظ شناخت ظرفیت ها و محدودیت های استان و شهرستان، از توان لازم برای اداره امور و رفع مشکلات برخوردار هستند و از این جهت، بر نیروهای غیربومی ارجحیت دارند.
داداشی بیان کرد: در انتخاب مدیران برای دستگاه های اجرایی و نهادها باید لیاقت، تعهد، تخصص و توانایی آنها نیز مدنظر باشد و محروم کردن یک شهرستان یا استان از یک مدیر لایق و توانمند به بهانه غیربومی بودن، جفا در حق اهالی آن نقطه از کشور است.
وی افزود: همه فرزندان لایق ایران زمین، وظیفه خدمت به هموطنان خود را دارند و خدمت به همنوع و هموطن، مرز و جغرافیای مشخص ندارد و نباید در انجام وظایف اداری و عمل به رسالت قانونی خود، حس ناسیونالیستی را دخالت دهیم.
او گفت: در همه جای ایران، بالندگی نیروهای بومی و مطرح شدن آنها برای تصدی مدیریت ها، افتخاری برای زادگاه و منطقه آنها محسوب می شود و اهالی هر شهر و دیاری از دیدن فرزندان لایق و خدمتگزار خود در پست های مدیریتی مناطق خود خرسند می شوند، اما توان مدیریت و خدمتگزاری مسئولان و رضایت مردم از آنها، ملاک بسیار مهمی در تصدی پست هاست.