رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج با اشاره به ترویج و عمومی سازی گردشگری در کشور، گفت: نباید اجازه داد محتوای گردشگری به یکی از ابزارهای جنگ فرهنگی دشمن تبدیل شود.

به گزارش ندای گیلان از شت،سردار عباس مطهری در نشست خبری با اشاره به اینکه کار اصحاب رسانه در شرایط فعلی با مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس برابری می‌کند، اظهار کرد: اصحاب رسانه امروزه همانند دوران دفاع مقدس، زیر پرچم اسلام و تحت امر ولایت از کیان انقلاب و کشور دفاع کرده و جهاد رسانه‌ای می‌کنند.

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج با بیان اینکه برکت و موفقیت این سال‌های کشور ناشی از اطاعت از ولایت و ناکامی‌ها به دلیل دوری از خط ولایت بود، افزود: در انتخابات اخیر مردم تفکر و برنامه‌ای را انتخاب کردند که بیشترین رنگ و لعاب خدایی و ولایی و مردمی بودن داشت لذا همه ما وظیفه داریم از دولت منتخب حمایت کنیم.

وی مخاطب اصلی این سازمان در اردوها را بسیجیان دانست و اضافه کرد: محور اصلی اردوهای ما تقویتی، علمی، مهارتی بوده و اردوهای زیارتی نیز در دستور کار است.

سردار مطهری با بیان اینکه مخاطب راهیان نور همه ملت ایران هستند، گفت: مردم ما به شهدا علاقه مند هستند و راهیان نور به نوعی گنج یابی سیره شهدا است و ما برای پیمودن گام دوم انقلاب، نیاز به جوانانی از جنس رزمندگان دفاع مقدس، نخبگان علمی کشور و کسانی که در ایام کرونا از شعائر پاسداری کردند، داریم.

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج با بیان اینکه برای تربیت جوانان جهت پیمودن گام دوم باید آنها را بسازیم، بیان کرد: برای ساختن جوانان نیاز به بستر و الگو داریم و الگوها نیز در راهیان نور پیدا می‌شود لذا اثرگذارترین عملیات فرهنگی راهیان نور است.

استقبال ۲۶ میلیون نفر از به صورت آنلاین و آفلاین از اردوی راهیان نور

وی با اشاره به اینکه هدف این است با مردمی کردن، کمیت و کیفیت راهیان نور ارتقا یابد، عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونایی و همانند سنوات گذشته، در کنار راهیان نور حقیقی، راهیان نور مجازی نیز خواهیم داشت.

سردار مطهری افزود: بنا نداریم به جای متولی قانونی گردشگری، در این حوزه کار کنیم اما از آنجایی که وظیفه سپاه صیانت از انقلاب است به عرصه گردشگری نیز ورود کردیم.

وی اضافه کرد: همانطور که بسیج و سپاه در ایام کرونا به کمک سیستم بهداشت و درمان رفتند، در مقوله گردشگری نیز به کمک سازمان‌های متولی گردشگری می‌رویم تا گردشگری ایرانی و اسلامی که به همه مردم نفع برساند در کشور ترویج یابد.

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد محتوای گردشگری به یکی از ابزارهای جنگ فرهنگی دشمن تبدیل شود، افزود: گردشگری در شرایط فعلی موجب تضعیف خانواده می‌شود و با ارزش‌ها در تضاد است لذا در پی آن هستیم که با کمک نخبگان و مردم گردشگری ایرانی و اسلامی رقم بخورد و تعداد بیشتری از مردم از این مواهب الهی بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: با اجرای برنامه‌ها و با بهره گیری از کمک نخبگان و صاحبنظران در صدد ترویج و عمومی سازی گردشگری در کشور هستیم.

سردار مطهری با بیان اینکه امسال ۲۶ میلیون نفر در کشور از اردوی راهیان نور به صورت آنلاین و آفلاین استقبال کردند، تصریح کرد: این آمار از زمانی که راهیان نور صرفاً به صورت حضوری برگزار می‌شد، بسیار بیشتر است.