رئیس هیات مدیره مجمع خیرین گیلان گفت: استان گیلان سومین استان پیشتاز کشور در ایجاد این مجمع ارزشمند بوده است.

به گزارش ندای گیلان، رئیس و اعضاء هیات مدیره مجمع خیرین گیلان با آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند، در این دیدار کیهان هاشم نیا رئیس هیات مدیره مجمع خیرین گیلان، هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل، علیرضا یزدانی، حمید توفیقی اعضاء هیات مدیره و مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان و دبیر مجمع خیرین گیلان در دیدار با آیت الله رمضانی حضور داشتند.

در ابتدا آیت الله رمضانی ضمن تسلیت به مناسبت سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بیان کرد: مباحث انسانی در قیام امام حسین(ع) به صورت گسترده بیان شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه گستردگی مباحث انسانی در قیام عاشورا، فارغ از دین و آیین قابلیت بهره برداری دارد، اظهار کرد: شرافت، کرامت و احیاء ارزش های انسانی که حضرت امام حسین(ع) به دنبال آن بود، مباحث روز جامعه است که می توان از آن استفاده کرد.

آیت الله رمضانی امروز هدف دشمن را ایجاد یاُس و نا امیدی در میان مردم خواند و گفت: یکی از اقدامات مهم دشمن ایجاد یاُس بین مردم است که برای این کار میلیارد ها دلار هزینه کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هدف دشمن، اذعان داشت: یاّس و نا امیدی به عنوان یک پروژه از طرف دشمن معرفی شد که از طریق شبکه های اجتماعی نیز دست به این اقدام خصمانه زده است و امروز همه وظیفه داریم در برابر هدف دشمن مقابله کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اقدامات شایسته مجمع خیرین گیلان اظهار داشت: مجمع خیرین یک حلقه ارتباطی بسیار مفید و موثر در موسسات خیریه استان گیلان است.

آیت الله رمضانی بر ستادی بودن مجمع تاکید کرد و گفت: برای کار ستادی نیاز به تکمیل بانک اطلاعاتی می باشد، یعنی هر موسسه جدیدی که ورود می کند در بانک اطلاعاتی ثبت شود که این کار باعث تجمیع می شود و بر اساس ظرفیت ها و اولویت ها می توان برنامه ریزی ها را جهت دار کرد.

آیت الله رمضانی ضمن اشاره به اقدام شایسته جمعیت هلال احمر گیلان در ساخت و راه اندازی مرکز خدمات جامع توانبخشی استان، افزود: ساخت این مرکز برای استان از اولویت ها محسوب می گردد و با جهت دار کردن کمک خیرین به این سو می توان به این مهم دست یافت و همه وظیفه داریم برای این نیاز زیرساختی استان قدم بر داریم.

پیش از سخنان ایشان، کیهان هاشم نیا رئیس هیات مدیره مجمع خیرین گیلان با اشاره به هدف ایجاد مجمع خیرین، بیان کرد: با توجه به تنوع بحث اقدامات خیری در حوزه های مختلف در کشور این برنامه ریزی صورت گرفت که با توجه به نیازها و ظرفیت های کشور مجمع خیرین ایجاد شود و با توجه به این موضوع، استان گیلان سومین استان پیشتاز کشور در ایجاد این مجمع ارزشمند بوده است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین گیلان با اشاره به تعداد ۶۰۰۰ گروه های خیریه در استان اشاره کرد و گفت: در استان گیلان حدود شش هزار گروه های خیریه فعال وجود دارد که البته در برخی موارد بصورت جزیره ای عمل می شود.

هاشم نیا با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، تصریح کرد: با توجه به جزیره ای بود مراکز و موسسات خیریه استان گیلان درصدد راه اندازی بانک اطلاعاتی، سامانه مددجویان و موسسات خیریه استان بر آمدیم که بزودی از این سامانه رونمایی می شود.

هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل مجمع خیرین گیلان یکی از اهداف مهم مجمع خیرین گیلان را ایجاد همسویی، هم گرایی و هم افزایی خواند و گفت: یکی از دلایل تاُسیس این مجمع ایجاد یک جایگاه واقعی و حمایتی برای تمامی مراکز خیریه می باشد که یک بخش در قسمت قوانین است که با توجه به خلاء هایی که در این زمینه وجود دارد باید کمک شود که این خلاء ها پر شوند و در بخش دیگر اجراست که باید حمایت و تکریم درست صورت گیرد.

مدیرعامل مجمع خیرین گیلان با اشاره به توانمندسازی مددجویان موسسات خیریه استان گیلان، بیان کرد: توامندسازی مددجویان موسسات از اولویت های ما محسوب می شود که با ارزیابی از موسسات خیریه بزودی اولین بازارچه دائمی ویژه موسسات خیریه توسط مجمع خیرین گیلان در مرکز شهر رشت افتتاح می شود.

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، جمعیت هلال احمر را بزرگترین مجموعه سازمان مردم نهاد کشور خواند و گفت: با توجه به ارائه خدمات مختلف جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف به مردم و نیاز ضروری استان گیلان به مرکز توانبخشی برای ساخت این مرکز از سوی ستاد جمعیت هلال احمر استان گیلان اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: مرحله ساخت مرکز خدمات توابخشی، درمانی و دارویی یک نیاز زیرساختی و از ملزومات استان گیلان محسوب می گردد که امیدواریم با حمایت خیرین محترم در بخش تجهیزات پزشکی این مرکز بزودی به مرحله بهره برداری رسیده و مورد استفاده عموم قرار بگیرد.