نماینده رشت با اشاره به روند بررسی CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: متاسفانه مجمع دچار روزمرگی شده است و براساس تیتر های روزنامه ها تصمیم گیری می کنند.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به تمدید ناقص تعلیق ایران از لیست سیاه FATF، گفت: آنچه که برای تمدید تعلیق اعلام شد، جای امید است اما اگر خطا گفته اند و در آن دست برده اند باید بررسی تا میزان این تغییرات مشخص شود، چرا که بر اساس گزارش هایی مشخص شده بند اول اقدامات مقابله ای در مورد ایران که مرتبط با اعمال محدودیت در فعالیت موسسات مالی ایران بوده، اجرایی شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: پیش از این هشدار داده بودیم که باید حواسمان به بازی که برای ما طراحی شده است، باشد، در این بین هر چقدر خودمان به این بازی دامن بزنیم به ضرر کشور تمام می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: نقطه نظر بنده این است که باید لوایح چهارگانه و FATF به موقع تصویب شود، با این حال برخی از افراد با استنباط های غلط سیاسی، دیدگاه متفاوتی دارند و می خواهند جواب دندان شکنی بدهند این در حالی است که با این کار یا سوراخ قایق بزرگتر می شود یا بر تعداد آن افزوده خواهد شد.

وی با تاکید براینکه از ابتدای امر باید هوشمندانه تر عمل می شد، گفت: در موضوع نفت کش های عمانی شاهد رد پای سازمان منافقین با همدستی پادشاه سعودی بوده ایم، این مسائل ثابت میکند که در ایران جاسوس هایی وجود دارد که حتما اقداماتی امنیتی  و اطلاعاتی انجام می دهند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه حتما در داخل کشور ستون پنجم داریم و نمی توان آن را منکر شد، اظهار داشت: مسئولین، افرادی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و کسانی که جایگاه های بالاتری دارند باید مقداری هوشمندانه تر عمل کنند، چرا که طولانی کردن تصویب این لوایح به نفع کشور نخواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به روند بررسی CFT  و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: متاسفانه مجمع دچار روزمرگی شده است و براساس تیتر های روزنامه ها تصمیم گیری می کنند، این نقد را به مجمع تشخیص مصلحت نظام دارم که موضوع ملی و سرنوشت ساز را به تیتر روزنامه ها گره زده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: این در حالی است که انتظار می رود در مقابل دشمن باید با تاکتیک عمل کرد، این تاکتیک ها باید حرفه ای و به دور از جو و فضای کف خیابان باشد، مسئولان باید دور اندیش به مسائل نگاه کنند، مخالف عدم تصویب این لوایح هستم.

icana