با حضور معاون دریایی سازمان حفاظت ازمحیط زیست مجتمع اقامتی ساحلی مروارید خزر فرمانداری رشت، پرچم آبی شناگاه سالم دریافت کرد.

به گزارش ندای گیلان،در مراسم آیین پرچم گذاری و معرفی شناگاه استان گیلان که در مجتمع اقامتی ساحلی مروارید خزر برگزار شد؛ فرماندار شهرستان رشت ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: توجه به اراضی طبیعی گیلان، این استان را به حوزه اکوتوریسم تبدیل خواهد کرد.

سیروس شفقی در این مراسم  افزود:مدت هاست شاهد حضور  معاون دریایی سازمان حفاظت ازمحیط زیست در سواحل دریای خزر هستم که این نشان از توجه ویژه ایشان به طبیعت بکر و زیبای گیلان است .

فرماندار رشت با بیان اینکه این‌گونه برنامه ها می‌تواند سر آغاز حرکت‌های خوبی در زمینه محیط زیست در استان شود گفت : امیدواریم با توجه های ویژه سازمان محیط زیست به اراضی طبیعی گیلان این منطقه تبدیل به حوزه اکوتوریسم شود . تا بتوانیم از این فضاها برای خدمت رسانی به گردشگران استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه برنامه امروز آیین پرچم گذاری آبی در سواحل دریای مروارید خزر است گفت: این پرچم نشان از اعلان سلامت دریا و منطقه گردشگری است.

فرماندار رشت افزود:برنامه های این‌چنین میتواند راه‌گشای برای ارتقای طرح سالم سازی دریاها و سواحل باشد.

وی با بیان آنکه همه باید در این مهم بکوشیم افزود: شمالی‌ها مسئولیت مهم آماده سازی فضای گردشگری در نقاط مختلف استان را برعهده دارند.

شفقی افزود: هر چقدر این آرامش در محیط برای گردشگری و مسافران فراهم شود، خروجی آن به نظام و جامعه بر خواهد گشت.

در ادامه مراسم دبیرستاد ساماندهی سواحل استان گیلان افزود: 80 شناگاه در سواحل استان گیلان برای گردشگران آماده شده است.

پورحسن مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان و دبیر ستاد ساماندهی سواحل در این برنامه گفت: در گیلان 280 کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که از این مقدار 9 شهرستان و 65 روستا ساحلی هستند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان با بیان اینکه به همت فرمانداران 40 طرح سالم سازی در حال اجراست افزود؛ برای گردشگرانی که به سواحل استان سفر میکنند80 شناگاه آماده کرده ایم .

وی افزود: تمام توانمان را برای ایجاد امنیت و آرامش برای کسانی که میخواهند از سواحل به عنوان تفرجگاه استفاده کنند به کار گرفته ایم تا گردشگران در این ایام از مسافرت به گیلان لذت ببرند .

پورحسن افزود: برنامه های گوناگونی مانند تئاتر آیینی، موسیقی محلی و آیین های سنتی و فرهنگ استان گیلان برای کسانی که ساحل دریا را مکانی برای گردشگری انتخاب کردند برگزار میکنیم تا گردشگران از آداب و رسوم محلی مردم استان بهره مند شوند .

در ادامه مدیرکل حفاظت ازمحیط زیست استان گیلان در برنامه آیین پرچم گذاری طرح شناگاها گفت: باید از توان اقتصادی و زیست محیطی دریای خزر خردمندانه استفاده شود.

محمدی افزود: از ابتدای دولت یازدهم برنامه های محیط زیستی در اولویت قرار گرفت و امیدواریم این نگاه در چهارسال آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان دولتی استان گیلان با همین نگاه در حوزه محیط زیست برنامه های بسیار مهم و قدم های محکمی در رفع مشکلات زیست محیطی استان برداشتند که پروژه تالاب انزلی یکی از برنامه های موفق در بحث زیست محیطی است.

محمدی با اشاره به اینکه باید استفاده خردمندانه از توان اقتصادی و زیست محیطی دریای خزر داشته باشیم گفت: یکی از برنامه هایی که دولت و مسئولان دولتی در استان دنبال می‌کردند بحث رونق اشتغال و استفاده از توانمندی و پتانسیل دریا است.