معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مثبت شدن آزمایش دومین مورد از کرونای انگلیسی در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه بستری‌های بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان به ۳۱۶ نفر رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان با توجه به ورود ویروس‌های جهش یافته، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد ورود ویروس کرونای جهش یافته با عنوان ویروس انگلیسی به استان گیلان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فوت یک نفر ۷۰ ساله بر اثر ابتلاء به این ویروس، افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده در میان اعضای خانواده متوفی یک مورد مثبت دیگر از کرونا انگلیسی شناسایی شده و اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه احتمال شیوع این ویروس در کل استان نیز وجود دارد، تأکید کرد: باید از تردد بین شهری در سطح استان گیلان جدا خودداری کنیم.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه باید مسافرت‌ها نیز به حداقل کاهش دهیم، از هموطنان خواست تا از مسافرت به استان گیلان در تعطیلات پیش رو خودداری کرده و همچنین از برگزاری مهمانی و دورهمی ها نیز باید خودداری کنیم.