رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با بيان اينكه جلسات متعددي در زمينه اعتبارات مربوط به ثبت جهاني ماسوله با ميراث‌فرهنگي استان تاكنون برگزار شده و ما متعهد به تخصيص اعتبار در اين زمينه هستيم،گفت: تا زمان تأمين منابع از محل اعتبارات استاني،پيشنهاد مي شود شهرداري اقدامات اضطراري را با استفاده از منابع داخلي تامين كند.

به گزارش ندای گیلان از فومن،جلسه رفع موانع ثبت جهاني ماسوله با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان،موسی فكور فرماندار شهرستان، خليل بهروزي فر نماينده شهرستان هاي فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي، جهاني مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان، علی پور مديرعامل شركت آب و فاضلاب و همچنين معاون امور جنگل مديركل منابع طبيعي استان گيلان برگزار شد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با بيان اينكه جلسات متعددي در زمينه اعتبارات مربوط به ثبت جهاني ماسوله با ميراث‌فرهنگي استان تاكنون برگزار شده ،گفت: ما متعهد به تخصيص اعتبار در اين زمينه هستيم.

شراره كاووسي،افزود: تا زمان تامين منابع از محل اعتبارات استاني، ‌پيشنهاد مي شود شهرداري اقدامات اضطراري را با استفاده از منابع داخلي  تامين  كند. براي ميراث فرهنگي،گردشگري و صنايع دستي نيز جلسه اي داشتيم و تا جايی كه امكان داشت در تخصيص ماه قبل اعتبار پيش بيني و تخصيص داده شد ،مابقي نيز در تيرماه تخصيص مي يابد .

شراره كاوسي، با بيان اينكه بعضي از پروژه ها نيازمند اعتبارات ملي است تصريح كرد؛ اولويت ما بايد بر روي اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان باشد، پروژه‌هايي كه مد نظر است در بودجه بايد به صورت واقعي ديده شود تا در كمترين زمان به بهره‌برداري برسد.

گفتني است، در بخشي از اين مراسم  لوح پيوستن شهر ماسوله به اتحاديه شهرهاي تاريخي جهان رونمايي شد. شهر تاريخي ماسوله به عنوان هشتمين شهر از كشور ايران پس از شهرهايي مانند اصفهان، شيراز، يزد، كاشان، نيشابور و سمنان در فهرست شهرهاي تاريخي جهان قرار گرفت.

خبرنگار:الیاس بشری