امام جمعه فومن گفت:متاسفانه مادران به توصیه پزشکان به غربالگری میروند. که هزینه آن هم بالغ بر پنج میلیون است. که خیلی از این مادران بصورت غیرقانونی فرزندانشان را سقط می‌کنند. فرزند خودشان را با دست خودشان می‌کشند.

به گزارش ندای گیلان، حجت الاسلام و المسلمین نقدی امام جمعه فومن با اشاره به آمار ناراحت کننده سقط جنین در کشور اظهار داشت: چرا سقط جنینی که آمار تلفاتش پنج برابر آمار کرونا است را کسی پیگیری نمی‌کند؟آیا این کودکان حق زندگی ندارند؟ جنینی که در شکم مادر زندگیمیکند و نفس می‌کشد کشته می شود و کسی پیگیر این جنایت نیست.آیا اینکار سقط جمعیت مسلمین نیست؟

وی با بیان اینکه گاها ندانسته شریک این امر می‌شویم و بخاطر نبود آگاهی این آمار تلخ ایجاد میشود افزود:طبق آمار سالی یک میلیون و دوبیست نوزاد در کشور باید به دنیا بیاید. اما‌ متاسفانه مادران به توصیه پزشکان به غربالگری میروند. که هزینه آن هم بالغ بر پنج میلیون است. که خیلی از این مادران بصورت غیرقانونی فرزندانشان را سقط می‌کنند. فرزند خودشان را با دست خودشان می‌کشند.

امام جمعه فومن خاطرنشان کرد: ببسیاری از افراد بعد از غربالگری با احتمال درصد پایین از بیماری جنین فرزندشان را سقط می‌کنند. این یک بدعت و سنت بدی است که متاسفانه در جامعه ما رواج پیدا کرده.در رساله های عملیه تاکید شده که پس از انعقاد نطفه سقط جنین به هیچ عنوان جائز نمی باشد مگر زمانی که احتمال به خطر افتادن جان مادر باشد.

وی افزود: متاسفانه خطاهای غیرقابل جبرانی در حوزه پزشکی اتفاق میفتد که باید مورد توجه قرار گیرد و از آن جلوگیری شود. خواهش ما از جامعه پزشکی و پدران و مادران این است که درکنار مسائل پزشکی به مسائل فقهی نیز توجه ویژه داشته باشند.