استاندار گیلان مبارزه جدی با قاچاق را یکی از راهکار‌های جهش تولید دانست و گفت: باید توجه داشت که مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات با کیفیت و عرضه آنها با قیمت مناسب در داخل است و در این مسیر از تولیدات با کیفیت، رقابتی و دارای استاندارد استقبال می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تأکید براینکه طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید چراغ راه دستگاه های عضو در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد، اقدامات پیشگیرانه را امری مهم خواند و بر ضرورت توجه به ارتقاء سطح مهارت و آموزش‌های همگانی در مسیر مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد.

وی ادامه داد: برگزاری آموزش های لازم و تخصصی به عموم مردم و نیز افزایش میزان مهارت کارکنان و دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نتایج کار در این عرصه را کیفی تر، گسترده تر و کارآمدتر می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های عضو کمیسیون اظهار داشت: در جهت آگاه‌سازی مردم و جلب مشارکت آنان باید رسانه ها، صدا و سیما و سازمان‌های مردم نهاد همکاری مجدانه داشته باشند چراکه رغبت جامعه در جهت استفاده از کالای ایرانی با کیفیت، با فرهنگ سازی محقق شده است.

وی تقویت برنامه‌های نظارتی در سال جاری نسبت به سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و گفت: بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت و سامانه‌ جامع انبارها و تکمیل آن تا پایان سال، هدفگذاری و اجرایی شود.

استاندار گیلان بر ضرورت گام برداشتن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، اجرای برنامه‌های رئیس‌جمهوری و دولت و تحقق شعار سال نیز تأکید کرد و افزود: تولید کالاهای سلامت محور و شناسه‌دار کردن تولیدات خطوط جدید و فعلی، باید در دستورکار باشد که اقداماتی در حوزه لوازم خانگی و پوشاک از سوی سازمان صمت آغاز شده است.

وی قاچاق اقلام مختلف کالا را چالش مهم تولیدکنندگان عنوان و با بیان اینکه رویکرد ایجابی و تشویقی باید در کنار تذکر و انذار همواره مورد توجه باشد، افزود: تولیدکنندگان برتر توسط متولیان این حوزه شناسایی و از کسانی که سابقه خوبی در فعالیت های اقتصادی دارند و مقررات را رعایت می کنند، حمایت شود.

وی مبارزه جدی با قاچاق را یکی از راهکار‌های جهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات با کیفیت و عرضه آنها با قیمت مناسب در داخل است و در این مسیر از تولیدات با کیفیت، رقابتی و دارای استاندارد استقبال می‌شود.

دکتر زارع با یادآوری تحریم های غیرقانونی علیه کشورمان و تأکید براینکه در جنگ اقتصادی باید تولیدات‌مان را رقابت پذیر و قیمت‌ها را کاهش دهیم، گفت: لازم است بسترهای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیری آنها را در کنار برخورد با قاچاق کالا،  فراهم سازیم .

وی در خاتمه سخنانش به نامگذاری هفدهم تا بیست ‌وسوم خردادماه تحت عنوان هفته محیط زیست در تقویم ملی و پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و با گرامیداشت این ایام، یادآور شد که موضوع محیط زیست برای هر جامعه و کشوری که توسعه پایدار را دنبال می‌کند به ویژه برای گیلان ، دارای اهمیت است و شعار امسال هفته محیط زیست در کشورمان نیز متناسب با شعار سال انتخاب شده است.