استاندار گیلان با بیان اینکه مبارزه با مواد‌مخدر باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، بر ضرورت هدایت روش‌های سنتی درمان اعتیاد به سمت دانش‌پایه تأکید کرد و گفت: پرچمداران امور فرهنگی و تربیتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تببین خطرات ناشی از موادمخدر، نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد‌مخدر باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، اظهار کرد: دستگاه‌ها و متولیانی که پرچمدار امور فرهنگی در جامعه هستند و نقش کلیدی در امور تربیتی دارند باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال‌تر از گذشته باشند.

وی با بیان اینکه پاسخ به تهدیدات و آسیب‌ها، زمان نمی‌شناسد و همه مسئولان باید در مبارزه با مواد مخدر پایکار باشند، گفت: تولید محتواهای مناسب از جمله کتاب، مقاله، انیمیشن، تبلیغات محیطی و دیجیتالی و آموزش مربیان تربیتی مدارس باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش برجسته، پررنگ و مقتدرانه پلیس در پیشگیری، مبارزه و کشف مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر و نیز مشارکت خانواده‌ها در نظارت مضاعف بر کودکان، نوجوانان و جوانان باید در جامعه بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت هدایت روش‌های سنتی درمان اعتیاد به سمت دانش‌پایه تأکید و تصریح کرد: نظارت و ارزیابی شیوه‌های موجود و استفاده از روش‌های نوین موجب بهبود و ارتقاء سطح اقدامات می‌شود.

وی به ضرورت هم‌افزایی و انسجام در اقدامات حوزه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: خطبا، ائمه جمعه و جماعات و صاحبان تریبون، تبیین خطرات ناشی از موادمخدر را محور مباحث خود قرار دهند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهرستان‌ها با هدایت فرمانداران و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و بهزیستی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در نگهداری و آموزش معتادان متجاهر باید همه عوامل متولی به صورت منسجم پایکار باشند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به کارآفرینی و اشتغال بهبودیافتگان از دام اعتیاد، اظهار کرد: اشتغالزایی و حضور در کانون‌ خانواده معتادان پس از خروج از مراکز نگهداری و درمان باید با  قت رصد شود تا مجدداً به سمت موادمخدر گرایش پیدا نکنند.

در این جلسه هریک از اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.