استاندار گیلان شفاف سازی، تسهیل درصدور مجوزها، روان‌سازی و به کارگیری تجهیزات مدرن وفعال کردن و افزایش قرنطینه ها را گامی موثر در مبارزه با قاچاق دانست و افزود : مبارزه با قاچاق زمینه ساز عدالت اجتماعی اقتصادی و موجبات اشتغال در جامعه خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدعلی نجفی  در  نشست  در شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکه در سالن شهید انصاری برگزار شد قاچاق کالا را خطری جدی برای امنیت اقتصادی، تولید و اشتغال کشور عنوان کرد و افزود : در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است همه باید با تمام توان در جهت مبارزه با پدیده قاچاق تلاش کنیم و الحمدا… گیلان در این زمینه رویکرد مثبتی را دارد.

وی قاچاق کالا را ضربه به تولید داخل دانست و افزود : با آگاهی بخشی مردم از اثرات منفی پدیده قاچاق گام موثری در مبارزه با این امر است و خوشبختانه  صدا و سیما برنامه های خوبی در این زمینه با بهره گیری از فرمایشات رهبر انقلاب تا کنون ساخته است.

نجفی  همچنین بر ضرورت آگاهی رسانی درست و صحیح از مقررات کالاهای قاچاق تأکید کرد و افزود : آگاهی رسانی در این بخش تنها با برنامه‌های خبری و گفتگو محور میسر نیست بلکه صدا و سیما می‌بایست در قالب فیلم‌های مستند، تئاتر و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با رویکرد جدید و اندیشه محور  تلاش کند.

استاندار گیلان شفاف سازی، تسهیل درصدور  مجوزها، روان‌سازی و به کارگیری تجهیزات مدرن  وفعال کردن و افزایش  قرنطینه ها را گامی موثر در مبارزه با قاچاق دانست و افزود : مبارزه با قاچاق زمینه ساز عدالت اجتماعی اقتصادی و موجبات اشتغال در جامعه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از واردات محدود برخی برنج‌های کم کیفیت و ارزان قیمت استانهای دیگر و بسته بندی با نام برنج محلی گیلان خبر داد و خواستار برخورد جدی با عاملین این امر شد و افزود : متأسفانه عده‌ای افراد سود جو با مخلوط کردن برنج کم کیفیت ارزان قیمت دیگر استانها و یا خارجی به برند برنج با کیفیت گیلانی ضربه می زنند  که این موضوع بسیار خطرناک است و باید با جدیت برخورد شود.

استاندار گیلان همچنین به درخواست گیلان برای تعیین وزیر نفت به عنوان نماینده دولت در جلسات اقتصاد مقاومتی و موافقت معاون اول رئیس جمهور نسبت به این امر اشاره کرد و افزود : حضور دکتر زنگنه به عنوان وزیر معین استان فرصتی را فراهم خواهد کرد تا از حضور وزیر نفت بهره بیشتری را در توسعه گیلان ببریم.

نجفی با اشاره به دستاوردهای استان در کارگروه رفع موانع تولید و کسب رتبه دوم و سوم کشوری و جذب تسهیلات بانکی در این بخش اظهار داشت : خود را ملزم می‌دانیم تا کوشاتر از گذشته در جهت رفع موانع تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات دولت در حقیقت خدمات نظام است افزود : باید دستاوردها و موفقیت‌های دولتی در جامعه آگاهی رسانی شود.